A landing oldalak szerepe az online értékesítésben

A landing oldalak szerepe az online értékesítésben

Landing oldalnak nevezzük azt, ahol az ügyfél egy hirdetésre való kattintás után “landol”.

Minden esetben célja is van ezeknek az oldalaknak: vásárlás, ajánlatkérés vagy regisztrálás. 

Az online értékesítés alapja pedig egy jól felépített landing oldal. A Toptarget Online Marketing Ügynökség tanácsadás keretében ezek készítésében nyújt hasznos segítséget, levéve ezzel egy nagy terhet a kereskedők és szolgáltatók válláról. 

Mik lehetnek egy jól felépített landing oldal ismérvei? Erre hozunk most három példát.

Vonzó és meggyőző szöveg

Annak érdekében, hogy elérjük az előbb említett célok valamelyikét, vonzó és meggyőző szöveggel kell előrukkolni. Ez nem jelenti azt, hogy rögtön adjunk is el valamit, pláne ha magának a landoló oldalnak nem is az a kitűzött célja. 

Ha azonban a cél az eladás és drágább vagy ismeretlen terméket szeretnénk értékesíteni, akkor először az érdeklődőt meg kell ismertetni jelenlegi élethelyzetével, amire megoldást keres. 

Ezt követi a termékbemutatás, vagyis a megoldási javaslatunk az ő problémájára és csak ezután lehet szó az árakról. Méginkább bizalmat sugároz az, ha egy másik platformon (e-mail, telefon) is rendelkezésére tudunk állni a potenciális vásárlóknak további tájékoztatás végett.

Strukturált design és CTA gomb

Webhelyünk felhasználói élményét javíthatjuk képek és videók elhelyezésével. Ezek az interaktív elemek tovább terelhetik a látogatót a a call to action gomb felé vagy át is vezethetnek a fő weboldalunkra.  

A call to action célja az, hogy azonnali válaszreakciót váltson ki a látogatóból, vagyis itt valósul meg a landing célja: “Rendeld meg most!”, “Kérd ajánlatunkat!”, “Látogass el webáruházunkba!” stb. 

A CTA gombokat a weboldal megjelenéséhez kell igazítani, kontrasztba kell állítani az alapszínekkel. Ha van rá lehetőségünk, akkor zöld és a narancssárga színekben érdemes a CTA gombokat elhelyezni, több kutatás is megerősítette, hogy az emberi szem ezeket a színeket veszi észre először.

Folyamatos tesztelés és mérés

Ha elkészült a landing oldalunk, a munka tovább folytatódik a hirdetés kezelésével és az optimalizálással, teszteléssel.

A leggyakoribb tesztelési módszer, amivel lehet a konverziós arányt növelni az az ún. A/B tesztelés. Ez azt jelenti, hogy a tesztelni kívánt oldalból létrehozunk egy B verziót is és az A variánssal együtt felváltva jelenítjük meg a látogatóknak. 

Ha az egyik oldalról többen konvertálódtak vásárlókká, ajánlatkérőkké vagy éppen feliratkozókká, érdemes azzal továbbmenni, akkor is, ha az történetesen nem az eredeti A verzió volt. Teszteléskor a nagy dolgokat teszteljük, tehát magát az ajánlatot vagy az oldal elrendezését. 

A landing oldal mára megkerülhetetlenné vált az online marketingben és rengeteg lehetőséget rejt magában. Legnagyobb előnye, hogy pontosan mérhető, hányan teljesítették az oldal célját és ehhez igazodva láthatóvá válik mikor érdemes változtatni annak struktúráján.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS!

Kövess Minket!



Közvetítések