Scorsese ismét beszólt Hollywoodnak, de egy film visszahozta a hitét

Scorsese ismét beszólt Hollywoodnak, de egy film visszahozta a hitét

Azért valljuk be, van némi igazság a mondandójában.

Martin Scorsese amennyire megbecsült és népszerű, annyira magára haragította a filmes világ egyes képviselőit, illetve rajongótáborát. Elég csak A tégla, Nagymenők vagy A Wall Street farkasára gondolni és egyből rájön az ember, hogy elképesztő rendezőről van szó. Aztán elég csak elolvasni a véleményét az utóbbi évtized legnépszerűbb műveiről, vagyis a Marvel filmekről és Hollywood jelenlegi hozzáállásáról, amire valószínűleg sokan vitába szállnának vele és elhajtanák a fenébe. Korábban ugyanis Scorsese kijelentette, hogy a Marvel-alkotások egyszerűen nem filmek. Tett durvább kijelentéseket is, hiszen számára Hollywood hozzáállása meg egyenesen visszataszító a nyolcvanas évek óta, mert nem számít más csak a számok és a bevételek.

Ezért volt meglepetés, hogy az egyik kortárs alkotó filmjét megnézve elképesztően pozitív nyilatkozatott tett a rendező úr. Január 4-én tartották meg a New York-i Filmkritikusok Díjának idei ceremóniáját és kiderült, hogy a Todd Field által rendezett Tár két kategóriában is elhozta az első helyet. Ezt választották ugyanis a legjobb filmnek, illetve a főszereplő, Cate Blanchett pedig a legjobb színésznőnek járó díjat vehette át.

Scorsese pedig a korábbi kijelentéseihez képest az egekig magasztalta, de persze azt nem bírta kihagyni, hogy bele ne rúgjon még egyet Hollywoodba.

„Immár nagyon régóta sokan úgy látjuk, hogy a filmek túlságosan is egyértelművé teszik, hová akarnak kilyukadni. Úgy értem, szorítják a kezünket, és ha fel is kavarnak bizonyos időközönként, inkább kényelembe ringatnak minket a velük való utazás során, [azt az illúziót keltik, hogy] minden rendben lesz a végén. Ez elég alattomos dolog, minthogy az ember így könnyen ellustulhat, könnyen hozzászokhat ehhez, ami a magunkfajtát, aki ismeri a múlt moziját […], arra késztetheti, hogy aggódjon ennek a művészeti formának, illetve a fiatal generáció jövőjéért. Persze ez azokra a bizonyos sötét napokra jellemző.

A sötét fellegek távoztak a mozi felől, amikor megnéztem a Tárt, Todd filmjét. Todd, amit te véghez vittél, az általad rendezett film szövete ezt egyszerűen nem teszi lehetővé [hogy sötét fellegek gyülekezzenek a filmművészet felett]. A mozi és a film minden aspektusa, amit alkalmaztál, tanúsítja ezt. A helyszínek váltogatása: pusztán a helyszínek váltogatása példázza, hogy mi az, amiben a filmművészet a legjobb, azaz hogy lecsupaszítsuk a teret és az időt arra, amik valójában, vagyis semmik. Todd, amit te műveltél, az valóban magas művészet. Ezt a mesteri képkomponálással érted el, minthogy a jól kontrollált, precíz, ugyanakkor veszélyes és meredek [kamera]szögek, geometrikus kompozíciók csodálatos 2:3:1 arányú képben állnak össze egységes egésszé. A képkeretezés határai és a kimért, provokatív hosszú beállítások mind az ő lelkének, Tár lelkének brutális architektúráját tükrözik.”

A Tár egy kitalált zeneszerző és karmester, Lydia Tár bukását mutatja be és, ha minden jól megy itthon február 16-ától ülhetünk be rá a mozikba.

OSZD MEG VELÜNK A VÉLEMÉNYED HOZZÁSZÓLÁSBAN! KÖVESS MINKET FACEBOOKON IS! 

Kövess Minket!