A Reddit-felhasználók összegyűltek, hogy megvitassák, milyen jelekből lehet kiolvasni biztosan egy film gyenge minőségét.
Amikor a filmek népszerűsítéséről van szó, a stúdióknak sok mindent ki kell találniuk a siker érdekében, de úgy tűnik, hogy egyesek előtt nincsenek titkok és egy filmről már a megjelenés előtt le tudják szűrni, hogy az mennyire rossz. Azért azt tegyük hozzá, hogy bár ezek a jelek nem mindig helytállóak, mégis nagyban befolyásolhatják, hogy egy film sikeres lesz-e vagy szimplán megbukik a kasszáknál. A legjobb filmek között is akadt néhány a múltban, amely azért bukott meg pénzügyileg, mert az emberek félreértelmezték a jeleket, és a korábbi filmek, valamint a múltban szerzett tapasztalataik alapján azt feltételezték, hogy az új alkotás is csapnivaló.
Azonban a filmrajongók egy csoportja szerint számos olyan aspektusa van a filmeknek, amely alapjában véve nem pusztán a marketingcsapaton múlik. Ne felejtsük el, hogy az internet és a közösségi média térhódításával a mai világban az emberek a filmes projektekről hihetetlen korán értesülnek, és kvázi az előkészületektől kezdve egészen a végső produkció megjelenéséig ízelítőket kaphatnak abból, hogy mi várhat rájuk a mozikban. A gyártás során felmerülő problémák azonban csak egy a sok jel közül, amelyek arra utalnak, hogy egy film gagyi lesz. Néhány utalást már a trailerekben is észrevehetünk, míg másokat csak túl későn – a moziban ülve fedezhetünk fel. Lássuk hát, hogy a Redditen összegyűlt filmszakértő társaság milyen szempontok alapján döntenek egy film minőségéről:
Rebootok/remakek
Nagyon divatos manapság a produkciós cégek számára elkészíteni egy rebootok vagy remake-t, pedig ezek a filmek legtöbbször rosszul sülnek el és gyenge értékeléseket kapnak. Különösen a gyerekeknek szóló művek kapnak botrányos és szörnyű rebootokat, és itt elég a Disney projekteijre gondolni – A kis hableány például.
Túl sok nagy sztár
Az A-listás színészek sem mindig csinálnak nagyszerű filmeket. A legnagyobb sztárokkal teli produkció némelyike egyben a legkiábrándítóbb is, ahogy azt a Don't Look Up kritikái is bizonyították. A rajongók általában nagyon sokat várnak kedvenceiktől, és aztán felháborodnak, ha a filmek, amelyekben szerepelnek, nem felelnek meg az elvárásaiknak.
Logó, Logó hátán
A legtöbb vetítés azon stúdiók logóival kezdődik, amelyek segítettek a film életre keltésében. Képzeljük magunk elé a Marvel, az Universal Pictures vagy más cégek logóit. A Reddit-felhasználók szerint minél több produkciós cég logója jelenik meg a nyitányon, annál nagyobb az esélye, hogy béna lesz maga a film.
Túl sok probléma a film megvalósítása során
Az előkészületek vagy a forgatások során előforduló gyakori problémák annak a jelei, hogy egy film rossz lesz. Tehát, ha például túl sokáig tart a gyártás, vagy több ízben átírják a forgatókönyvet, annak mindig megvan az oka és ritkán éri meg várni rá.
Minden trailerben ugyanaz a nagy pillanat
Nem szokatlan, hogy egy film megjelenése előtt több trailert is készítenek, ezáltal akarják felcsigázni még jobban a rajongókat. Egyes filmtrailerek azonban újra és újra ugyanazaokat a nagy pillanatokat használják fel. Ez gyakran azt jelenti, hogy nincs másik olyan csábító jelenet, amivel el lehetne adni a filmet és a filmstúdiót leginkább csak az érdekli, hogy az emberek beüljenek a mozikba.
A trailer mindent elárul
Elég sokszor lehetett már azt látni sajnos, hogy egy előzetesben az összes olyan jelenetet felfedik, amivel gyakorlatilag minden fontosabb dolgot elárulnak a teljes film megtekintése előtt.
Folyamatos reklám
A reklámok és a promóció döntő fontosságúak ahhoz, hogy minél többen értesüljenek egy filmről. A stúdióknak azonban vigyázniuk kell, nehogy túl sok hirdetéssel árasszák el a felületeket, mivel ez az egyik fontos jele lehet annak, hogy egy film nem a jobbak közül való. A reklámok folyamatosan emlékeztetik a nézőket arra, hogy az adott film létezik. A filmek esetében ez túlkompenzációt jelenthet, ami általában a minőség hiányával magyarázható.
A film egy klassz sztorival nyit
Egyes filmek egy epikus történettel kezdődnek, amely megismerteti a nézőkkel a világot, a karaktereket és azok motivációit. Sajnos ez nem mindig sikerül jól, és hagy némi kívánnivalót maga után. Sokszor a film elején adott háttértörténet érdekesebb, mint a film tényleges konfliktusa, és olyankor azt kérdezi az ember, hogy miért nem erről csináltak filmet?
Alan Smithee rendezőként van feltüntetve
Alan Smithee az IMDb-n 131 projekt rendezőjeként van feltüntetve, köztük olyan alkotásokért is felelt, mint a Catchfire vagy a MacGyver sorozat egyes részei. A helyzet az, hogy Alan Smithee nem egy valós személy. Az "Alan Smithee" álnevet akkor használják, amikor egy filmkészítő lemond valamiről, amin korábban dolgozott, mert nem akarja, hogy párosítsák a nevét a végeredménnyel. Ahol ezt látjátok, messziről kerüljétek el.
Fájdalmasan sablonos ismertető
Az expozíció lényege, hogy természetes módon bemutassa a film szereplőit, a helyszínt és a konfliktust. Ha ilyenkor már előre megbeszélnek mindent a szereplők, miközben végtelenül bugyuta párbeszéd zajlik közöttük, akkor az a lusta forgatókönyvírók hibája. Ilyenkor a történet annyira el akar jutni a konfliktusig, hogy fájdalmas hallgatni a színészeket, ami egy szar filmet eredményez.