Na jó, de mit keres Michael Jackson az E.T.-ben?

Na jó, de mit keres Michael Jackson az E.T.-ben?

Hihetetlen ghánai filmplakátok készültek, melyekből nektek is megmutatjuk a legjobbakat.

Az African Gaze több, mint 100 olyan plakátot mutatott be – az 1970-es évek végi filmektől egészen a 2000-es évek elején megjelent alkotásokról szólókat –, amelyek kézzel festettek, de gyakorlatilag óriásplakátként foghatóak fel, hiszen nyilvános helyeken, például az utak mentén és a piacokon voltak kifüggesztve. Elsősorban arra szolgálnak ezek, hogy a Hollywoodi, bollywoodi (A hindi mozi, népszerű nevén Bollywood, korábban Bombay mozi, a mumbai székhelyű filmiparra utal, amely hindi nyelvű mozgóképek gyártásával foglalkozik), nollywoodi (nigériai és a hollywoodi filmek szóösszetétele, amely eredetileg a nigériai filmiparra utal) és ghánai filmek mobil videoklubos vetítéseit hirdessék.

„Ezek nem csak filmplakátok – ezek 2 méter magas, egyedi, eredeti olajfestmények.” - mondta Karun Thakar, gyűjtő és kurátor, aki az African Gaze, a ghánai filmplakátokat bemutató kiállítás egyik főszervezője.

A plakátokról viszont nem árt tudni, hogy elég gyakran hátborzongatóak és rikítóak, tizenegyes fokozatra emelve a film témáit: A Jurassic Park plakátján egy szörnyszülött dinoszaurusz fal fel egy embert, miközben egy golfozó is feltűnik a képen, eközben a Total Recall plakátja egy hárommellű marslakó nőt ábrázol, aki csak egy jelenetben tűnik fel. Ezek arra utalhatnak, hogy a plakátokat festő művészek talán nem is látták a filmeket.

Ezeket a festményeket úgy tervezték, hogy a szó szoros értelmében figyelemfelkeltőek legyenek, és az embereket arra csábítsák, hogy eljöjjenek és megnézzék a filmeket, amelyeket az olyan mobil videoklubok vetítenek, mint a Princess Osu és a Pal Mal Video Club. Ezek a szervezetek videomagnókat, dízelgenerátorokat és kivetítőket pakoltak teherautókra, és a legújabb filmeket vitték a mozihoz nem jutó közösségekbe.

A plakátok tulajdonképpen vizuális időkapszulák, és sokat elárulnak Ghánáról, valamint Nyugat-Afrikáról, ahogy a 20-ból átlépett a 21. századba. A nollywoodi és ghánai filmplakátok némelyike, mint például a Power to Power, a gyarmatosítás által bevezetett modern nyugati kereszténység és a helyi hit és hitrendszerek közötti feszültséget hangsúlyozza: az európai Krisztus megment egy démoni, megszállott nőt.

Összeszedtük nektek a 20 legérdekesebb képet, amelyet a képre kattintva elértek a galériában:


A galériáért kattints a képre!

Galéria

Kövess Minket!



Gamer szótár

LAN