Hiába adod fel a játékot egy AFK miatt, a rendszer nem kompenzálja eléggé az LP-vesztést.
A League of Legends mérkőzések egyik legnagyobb károkozói azok a játékosok, akik vagy szándékosan, vagy valamilyen egyéb ok miatt AFK-olnak. Ebben az esetben szinte lehetetlen megnyerni annak a csapatnak az összecsapást, amelyik emberhátrányba kerül. Tudja ezt jól a Riot Games is, ezért vezették be a loss mitigation rendszerét, ami kompenzálja azokat, akik a körülmények áldozataivá válnak. Hiába ez a remeknek tűnő megoldás, a valóság jóval árnyaltabb. Egy kicsit kiábrándult idéző megosztotta a tapasztalatait a legnagyobb közösségi fórumon, amire kénytelen volt tűzoltás céljából válaszolni az egyik rioter is.
Ezeket olvastad már?
Loss mitigation az nem egyenlő a statisztikán kívüli vereséggel (loss prevented)
A League of Legends támogatói oldalának hivatalos leírása alapján akkor van szó statisztikán kívüli vereségről, ha a Riot oldalán van probléma. Ez lehet szerverrel kapcsolatos hiba, sőt akár rendszerszintű anomália is. Ebben az esetben bekapcsol egy kompenzációs üzemmód, ami az alábbi szabályok alapján működik:
- A meccsek megszakadása nem minősül vereségnek vagy kilépésnek.
- A játékosok nem veszítenek ligapontokat (LP), és nem csökken az MKP-juk.
- A győztesek megkapják a győzelemért járó LP/MKP-jutalom felét.
- Nem minősül vereségnek, ha a játékosok feljutási sorozata szakad meg.
- A játékosok megkapják a meccsen szerzett összes TP pontot.
- A rendszer ugyan menti a játékok statisztikáit, ám azok nem számítanak bele az összesített értékekbe.
A loss mitigation ezzel szemben azt jelenti, hogy nem a Riot a hibás azért, hogy hátrányba került az egyik csapat. Itt kizárólag arról van szó, hogy valamelyik játékos elment AFK-olni, vagyis nem játszik tovább. Ha ez rögtön a mérkőzés elején történik, akkor lehetőség van remake-elni, amely esetben döntelennel zárul az összecsapás. Ha később kerül sor az AFK-olásra, akkor marad a klasszikus feladás és a csökkentett mennyiségű LP elvesztése.
Csökkentett LP-t veszítenek az áldozatok, de nem igazán jó a kompenzáció
A Riot egy alkalmazottja, BarackProbama szerint a rendszer úgy számolja ki, hogy mennyi LP-t kell levonni a vesztestől, hogy elemzi az adott pillanatban a győzelmi esélyeket. A programot úgy írták meg, hogy ha például a 4. perc környékén adja fel az egyik csapat AFK miatt a meccset, akkor ott még nagyjából 50-50% volt az esély arra, hogy ki lesz a végső győztes. Magyarul nem 20 LP-t bukik a csapat minden tagja, hanem 18-19 LP-t. Ennek természetesen semmi értelme, mert ha a rendszer felajánlja a korai feladást, akkor bőven 50% alatt van az esély a győzelemre, ezért engedi, hogy szabaduljon a kevesebb aktív játékossal rendelkező csapat a meccsből.
A rioter megerősítette azt, hogy nem jó jelen formájában a loss mitigation működési mechanizmusa, ezért a jövőben dolgoznak majd rajta, hogy tényleg megfelelő kompenzációt kapjanak azok, akik valamilyen okból kifolyólag jelentős hátrányba kerülnek egy AFK-társuk miatt.