Vince Gilligan, a Breaking Bad rendezője, az 5. évad elején hozott döntésén rágódik még azóta is, amely nagy hatással volt a sztori lezárására is.
A Breaking Bad alkotója, Vince Gilligan sokszor elgondolkodik az 5. évad nyitójelenetén, és az életében a leghülyébb dolognak nevezi, amit valaha is csinált. A Breaking Bad ötödik és egyben utolsó évada egy flash-forwarddal kezdődik. A rongyos, szakállas Walter White, aki egy jó ideje már más személyazonosság alatt él, 52. születésnapján a Denny's-ben reggelizik lehangolóan. Miután elhagyja az éttermet, kinyitja egy Cadillac csomagtartóját, amelyben egy M60-as gépfegyver van, mielőtt a jelenet egy cliffhangerrel véget ér.
Ezeket olvastad már?
A sorozat fináléjának 10. évfordulóját ünneplő Variety-nek adott interjújában Gilligan a Breaking Bad 5. évadának épp erről osztotta meg gondolatait. Mivel a jelenet megírásakor még nem tudta, hogy Walt mit fog csinálni a géppisztollyal, az alkotó és showrunner elkönyvelték ezt a döntést életük leghülyébb ötletének.
„A legnagyobb félelmünk az volt, hogy mit kezdjünk azzal az átkozott géppuskával. A 16 epizódból álló utolsó évad elején vetettünk Walttal egy géppisztolyt, ami egy Cadillac csomagtartójába került. Ez volt az, ami a legjobban megrémített minket, mert ezt csináltuk, ezt vállaltam. Az egyik leghülyébb dolog, amit valaha is tettem a karrierem során, hogy elköteleztem magam amellett, hogy Walter White vesz egy géppisztolyt, miközben nem tudtuk, hogy mit fog vele tenni. Fogalmunk sem volt róla. Szó szerint voltak hónapok, amikor teljesen ki voltam borulva. Egy teljes napot töltöttünk az írói szobában, és én lassan a falba vertem a fejem – nem annyira, hogy fájdalmat okozzak magamnak, de annyira, hogy az ötletek elszabaduljanak. És bizony mindenki aggódott értem.
Amikor rájöttünk a megoldásra, akkor szakadt át a gát, és a dolgok lassan kezdtek összeállni. Ez volt az a pont, amikor ráeszméltünk, hogy győznie kell. Mindent elvesztett az önhittsége, a büszkesége és az egója miatt. Elvesztette a családját, elvesztette a lelkét. De valamilyen szinten mégis nyernie kell. Legalább azt a pénzt el kell juttatnia a családjának. Hogy a fenébe csinálja ezt, ha a világ megtudja, hogy ki is ő valójában? Amikor rájöttünk, hogy Gretchen és Elliott lehetnek azok, amivel Walt nyer és eljuttatja a pénzt a családjának, az egy jó nap volt.
Persze ettől még ez volt a leghülyébb dolog, amit valaha tettem. Azt gondoltam: "Kezdjük a szezont egy nagy durranással." Walt 52. születésnapja van, csináljuk meg a szalonnás dolgot, miközben ő egyedül van a Denny's-ben. Pokolian néz ki. Úgy fest, mint az Unabomber. Miért van a Denny's-ben? Hát persze, hogy egy géppisztoly miatt! Magától értetődő volt, hogy Walt története nem érhet jó véget, így az ötlet, hogy úgy nézzen ki, mintha a rák visszatért volna, nagyon is helyénvalónak tűnt. Nem tudtuk egyébként, hogy hova fog vezetni. Megdöbbentő, hogy milyen keveset tudtunk. Volt egy kis önhittség a részemről is, mert azt hittem, hogy majd rájövünk.
'16 epizódunk van a végéig. El fogjuk érni!' Még mindig hat vagy hét epizód volt hátra a befejezésig, és még mindig nem tudtuk, hogy mi a francot kezdünk a géppisztollyal. Emlékszem, azt mondtam: "Csak egy gondolatkísérlet kedvéért tegyünk úgy, mintha sosem csináltuk volna meg azt a dolgot a géppisztollyal." Nagyon megijedtem, de az íróim megőrizték a hidegvérüket. Felráztak és azt mondták, hogy foglalkoznunk kell a géppisztollyal. De mindent menet közben találtunk ki. Mit akar ez a karakter most? Milyen akadály áll az útjában? Mindenkinek, aki ezt olvassa, és showrunnerként szeretne karriert befutni, ne így csinálja! Fájdalmas és ijesztő.”