Nem tett jót a 2023 utolsó negyedévében bevezetett áremelés vagy mégis?
Első ránézésre úgy tűnik, hogy nem volt jó ötlet a majd 30 százalékos emelés a streamingszolgáltató esetében, mivel a hírek szerint 1,3 millió előfizetőt veszített el egyetlen negyedév alatt. A streaming üzletág veszteségét viszont a cég pénzügyi beszámolója szerint 300 millió dollárral csökkenteni tudták.
Ezeket olvastad már?
A közleményből arra is fény derült, hogy tavaly szeptember végére még 112,6 millió előfizetővel büszkélkedhetett a platform, december 30-ra viszont már 'csak' 111,3 millióan tartottak ki mellettük. Ez elsősorban annak volt köszönhető, hogy a reklámmentes szolgáltatás havidíja 11-ről 14 dollárra nőtt, míg a hirdetésekkel ellátott élményért változatlanul 7 dollárt kell fizetni. Emellett a legnagyobb csomagért 20 dollárt kell kicsengetni, de ebben már a Hulu kínálatát is át lehet böngészni. Talán emiatt történhetett meg, hogy a beszámoló szerint a Hulu 1,2 millió taggal bővült, mivel ugyanebben az időszakban 43,9 millióról 45,1 millióra nőtt a felhasználói bázisa.
Dacára a veszteségnek, a Disney rendkívül pozitívan áll a dolgokhoz, mivel 2024 második negyedévére 5,5-6 millió előfizetőre számít pluszban. Ráadásul a számításaik szerint a kombinált streaming üzletágak a 24-es esztendő végére nyereségessé válnak, és végső soron a vállalat egyik legfontosabb bevételforrása lesz a jövőben.
A vállalatnak egyébként nem kell szégyenkeznie, mivel egyik részlege, a Disney Parkokat is magában foglaló Experiences bevételi rekordot döntött, miután 23,5 milliárd dollárt termelt a cégnek.