Az e-kereskedelembe bekapcsolódni ma már viszonylag egyszerű, azonban sikert elérni egy versenytársaktól hemzsegő piacon még akkor sem az, ha jó minőségű terméket kínálunk jó áron.
Hogyan csináld jobban, mint a konkurenciád? Mi az a plusz, amivel ki tudsz emelkedni közülük, amiért a potenciális vevők téged választanak? Fizikai üzlet esetében könnyebb dolgod van, de a webshopok esetében, ahol nincs lehetőség a személyes találkozásra, valamivel nehezebb, de nem lehetetlen. Ehhez mutatunk most tippeket, tarts velünk!
Legyél minél több platformon látható!
Egyedi termék esetében egyszerűbb dolgod van, nem kell a konkurenciával megküzdeni, de ahhoz, hogy eljuss a vevőkhöz, szükség lesz online marketingre. 2 lehetőséged van, hogy a weboldalra tereld őket: az organikus elérés és a fizetett hirdetések. Az Adlab webshop marketing szolgáltatással mindkét területen hatékony segítséget kínál.
Cégvezetőként nem feltétlen van időd foglalkozni a marketinggel, hiszen az energiádat inkább a termékekre és a szolgáltatásokra kell fókuszálni, de elképzelhető, hogy kompetencia hiányában nem kezdesz bele. Ilyenkor jelenthet jó megoldást egy marketing szakember vagy ügynökség a stratégia kialakítására, valamint a hirdetéskezelésre és a tartalomgyártásra.
Így előzheted meg a konkurenciát
Ahhoz, hogy megalkosd a győztes stratégiát, hogy kiemelkedj a tömegből, ismerned kell a versenytársakat. Nézd meg, hogyan működik a webáruházuk, derítsd ki, milyen gyenge pontjaik vannak!
Bár közvetlen kapcsolatod nincs a vevőiddel, mint egy fizikai üzlet esetén, de így is kapcsolatba léphetsz velük. Meséld el a sztoridat, mondd el, miért csinálod, mutasd meg, ki áll a webáruház mögött! Kérdezd meg a véleményüket, ezzel gyakorlatilag piackutatást végzel minimális anyagi ráfordítással!
Ahhoz, hogy egy webshop jó eséllyel szerezze meg a versenytársak elől az üzleteket, gyorsítania és egyszerűsítenie kell a rendelési folyamatán, tájékoztatni a vevőket, hol tart a folyamat. A szállítási idő is kulcskérdés, ajánlj expressz kiszállítást, illetve többféle kézbesítési és fizetési opciót! Pozitív hatást tesz a vevőkre, ha minden információt megadsz a termékekről, azok használatáról, akár videós formában is, illetve ha többet nyújtasz, mint amit várnak, például a megrendelésükhöz üdvözlőkártyát, apró ajándékot, termékmintát mellékelsz.
Mindent a vevőkért!
Helyezz nagy hangsúlyt az ügyfélszolgálatra, hogy személyesen is elérhető legyél, érdemben tudj a vevőkkel foglalkozni!
A meglévő ügyfeleket megtartani kevésbé költséges, mint újakat szerezni, ezért tegyél meg mindent, hogy ne pártoljanak el tőled! A hűségprogramok – kuponok, extra kedvezmények, terméktesztelések, pontgyűjtő kártyák – nagyszerűek lehetnek, ahogy a valamennyi vevő számára biztosított csomagajánlatok is. Építs közösséget!
Ha szeretnéd professzionális kézben tudni a webáruházad online marketing kampányait a különböző platformokon, illetve szeretnéd erősíteni az organikus jelenléted, bízz meg vele szakembert!