Az Endpointtól a GamerLegionig – Így sikerült sl3nd tier 1 LAN debütje az ESL Pro League-en

Az Endpointtól a GamerLegionig – Így sikerült sl3nd tier 1 LAN debütje az ESL Pro League-en

Minden eddiginél keményebb ellenfelek ellen kellett bizonyítania sl3ndnek, de nem csak helytállt a GamerLegion AWP-se, még felül is múlta a korábbi teljesítményeit a máltai ESL Pro League során.

Április elején jelentette be a brit Endpoint szervezete, hogy Hevesi „sl3nd” Henrich távozik a felállásukból. A 19 éves AWP-s a GamerLegionbe igazolt át, ahol számtalan online versenyt követően a máltai ESL Pro League-en végre egy tier 1 LAN-on is bizonyíthatott. De hogyan sikerült ez a debüt azon túlmenően, hogy a rájátszásba jutott a csapata? Most ezt fogjuk megvizsgálni.

Az értékelés előtt fontos megjegyezni, hogy ez egyben a GL ezen konkrét felállásának első és utolsó közös LAN-ja is volt, mert a kiesésüket követően isak a NIP-be ment, a helyét a NEMIGA-ból érkező FL4MUS vette át. Egy AWP-s esetében az ilyesfajta változásoknak nem szabadna túl sokat számítania az egyéni formában, sl3ndé pedig eleve jó volt az utóbbi hónapokban. Sőt, a korának megfelelően felfelé ívelő pályán van, így legrosszabb esetben is csak ideiglenes megtorpanás várható. De azért nem szabad megfeledkezni erről az információról, mert biztosan megnehezíti majd a csapat dolgát, hogy immáron kettő helyett három kevésbé tapasztalt játékosuk is van.

Visszatérve sl3ndre, tavaly 300 pályán 1,08-as HLTV ratinget hozott össze átlagosan, ehhez képest idén 67 pályánál tart és egy teljes tizeddel többet hoz ki magából. Ha sl3nd egyes mérkőzéseit vizsgáljuk a HLTV-n, akkor egyértelműen látszik, hogy a statisztikailag gyengébb teljesítményekből alig-alig találunk, míg fenomenális akadt bőven. És ha ehhez még hozzátesszük, hogy az ESL Pro League során minden eddiginél keményebb ellenfelek ellen kellett teljesítenie, az 1,21-es átlag 11 pályán nem rossz, sőt. Persze ez még nem festi le a teljes képet, csupán ízelítő abból, ami jön.

Ezeket olvastad már?

A GamerLegion ENCE elleni nyitómeccsén párját ritkította a magyar AWP-s, hadest leszámítva (vele ritkán találkozott) mindenkit halomra lőtt a szériában. Amikor másodjára találkozott e két csapat, a történet nagyon hasonlóan alakult, bár sl3nd még jobb is volt, mint az első alkalommal. Ezen a két mérkőzésen 1,46-os, illetve 1,53-as ratingeket hozott össze. De ami még ennél is izgalmasabb, hogy 0,87 és 0,95 volt a körönkénti killjeinek aránya, továbbá 0,34 és 0,49 a körarányos halálozása. Tehát nem elég, hogy mindenkit lelőtt, akivel találkozott, még csak nem is sima trade frageket lőtt egyfolytában, mert nem nagyon tudták őt lekapcsolni gla1ve-ék.

Az egyetlen igazán rossz teljesítményt Máltán a MOUZ elleni találkozón hozta össze sl3nd. A torzsi elleni magyar AWP-s rangadóról korábban részletesebben is írtunk, ezért most csak arra térnénk ki, hogy bár a számok alapján nem volt túl acélos sl3nd játéka, a Mirage-on nyert clutch körének hála majdnem elcsaklizta a pályát még így is. Tehát impactből nem volt hiány, és ha az egerek nem egy teljesen más kategóriát képviselnének az ENCE-hez képest hónapok óta minden egyes csoportkörben, akkor még simán kezdhetett is volna a csapat valamit ezzel a clutch-csal azon túl, hogy hosszabbításban veszítenek.

A FORZE elleni mérkőzés volt a leghosszabb, amit az EPL során játszott a GamerLegion. Itt a rendkívül tapasztalt smooya ellen lépett a szerverre sl3nd, ennek ellenére Nuke-on a brit fölé kerekedett a magyar játékos, nem is kicsit (1,37-es rating egy 13:3-as pályán). Ancientön viszont fordult a kocka, és a katasztrofálisan teljesítő Snaxet tudta csak felülmúlni (0,82-es rating egy 7:13-as pályán). Mirage-ra a lengyel IGL képes volt helyreállni mentálisan, ami nem meglepő az évtizedes tapasztalata miatt. Sl3nd azonban csak smooya ellen volt megbízhatóan jó, mind KPR-ben (0,62), mind impactben (0,89 1,04-es rating mellett) távol volt attól a szinttől, amit az ENCE ellen megmutatott. Bár nem is volt rá szükség most abban az értelemben, hogy legalább a többiek megoldották a feladatot, megnyerték a szériát így is.

A GamerLegion a FORZE elleni győzelmet követően a rájátszásba jutott, ahol a Virtus.pro ellen játszhattak a top 16-ban. Jame általában nem ébreszt félelmet az AWP-sek szívében, mert ebben a szerepben ő az egyik legpasszívabb játékos a tier 1-ben. Sl3nd ennek megfelelően hozta az EPL-es átlaga körüli, talán még picivel afölötti teljesítményt is. A teljes meccset nézve a probléma inkább electroNic és fame fenomenális rifle játéka volt, amelyet nem tudott elégszer hatástalanítani a magyar AWP-s ahhoz, hogy ne kapjanak ki 11:13-ra mindkét pályán. Bár lehet pontosabb lenne a számok alapján az egyébként szintén jól szereplő aNdut okolni ezért a konkrét problémáért, mert electroNic 12:1-ben végzett vele szemben fragek terén, tehát szinte tálcán kínálta magát neki az észt játékos.

Összességében ez egy remek debüt volt sl3ndtől. Már most nyilvánvaló, hogy mennyire passzol ebbe a csapatba, hogy helye van a tier 1-ben. Amennyiben a jövőben még több lehetőséget kap a GamerLegion LAN-on, nincs igazán okunk félteni a magyar AWP-st, mert látszólag még jobb is a keményebb csapatok ellen, mint a karrierje során bármikor volt. És külön jár a piros pont, amiért még a clutch körökben is megállja a helyét: egyedül egy darab 1v1-et bukott Máltán, de amúgy egy másikat megnyert, továbbá hozott három 1v2-t és két 1v3-at is. Úgy tűnik, igazat kell adjunk Draulonnak, tényleg az AWP-sek lettek Magyarország elsőszámú exportjai.

Borítókép: HLTV/brcho

Kövess Minket!



Gamer szótár