Kedveskedni akart a játékosoknak a Riot, mégsem találunk olyat, akinek tetszene a hősismeret rendszer változtatása.
League of Legendses újságírói szokásomhoz híven minden reggel felmegyek az r/leagueoflegends-re Redditen, ahol legnagyobb meglepetésemre azt találtam, hogy a megszokottnál többet kellett görgetnem. Nem hazudok ha azt mondom, a top 30 de lehet inkább 40 Reddit posztnak több mint a fele arról szól, hogy mindenki mennyire utálja az új hősismereti rendszert. Egészen pontosan 17 bejegyzésig jutottam amikor meguntam a posztok olvasgatását és arra jutottam, erről írni kell egy cikket.
Mi volt a baj a régi rendszerrel?
Mind minden, a League of Legends korábbi hősismerete sem volt tökéletes. Kezdjük azzal, hogy a hősismereti szint (1-7) egyáltalán nem volt aktuális. Nekem is van jó pár hősöm (pl. Ekko vagy Syndra) akik pár szezonnal ezelőtt hatalmas kedvenceim voltak, manapság viszont csak akkor veszem elő őket, ha az ARAM rulett azt sorsolja nekem. Egyértelmű, attól, hogy Season 8-ban kimaxoltam Ekkot ahogy csak lehetett, attól még 2024-ben, közel 6 évvel később nem fogok tudni úgy játszani, mint valaki, aki az utóbbi 1 évét azzal töltötte, hogy csak a fiúval játszott, aki legyőzte az időt.
Másik hatalmas problémája volt a régi hősismeret rendszernek, hogy nem díjazta azokat a játékosokat, aki sok időt és energiát beleöltek egy hősbe és például 1 millió hősismereti pont fölött jártak már az adott karakterrel. Sokszor mondják (és mondom én is), hogy a 2.4 millió pontos Katarina közel sem biztos, hogy olyan jól játszik, mint ahogy azt a neve alatt látható szám sugallja. Láttunk már játékosokat 4-5 millió ponttal csúfos vereséget szenvedni bronzban és láttunk már embereket dominálni 4 ezer ponttal magasabb kategóriákban is. Ettől függetlenül a játékokban szükség van arra, hogy a játékosok megdicsérve és díjazva érezzék magukat az elért eredményeikért, a régi rendszer viszont ezt igen rosszul csinálta.
Akkor most mi a baj?
Az egyik legnagyobb változtatás egyértelműen a hősismereti jelvényeken látható, legalábbis ez az ami talán a legjobban zavarta a játékosokat. Az új jelvények valóban kicsit sterilebbnek érződnek illetve nehezen megkülönböztethető az egyik a másiktól. Az előző verzióban az volt a jó, hogy a jelvények színükben, méretükben és pompájukban is nagyon eltértek egymástól. Arról pedig már ne is beszéljünk, hogy az új hősismeret hangulatjel (amit a Yasuo mainek előszeretettel nyomkodtak az ösvényfázis alatt) közel 0 animációval rendelkezik, így elég csalódást keltő amikor ellenfelünk figyelmét szeretnénk felhívni arra, milyen jók vagyunk az adott hőssel.
Másik nagy probléma az új rendszerrel, hogy teljesen láthatatlanná vált a megszerzett hősismereti pontunk. Az igaz, hogy valahol a játék mélyén, az adott hőst kiválasztva a kliensben mi magunk meg tudjuk nézni, hogy hány pontot gyűjtöttünk össze a kedvenc karakterünkkel, a többi játékosnak ezzel viszont már nem tudunk villogni, ugyanis számukra nem látható a mi hősismereti pontunk. A 14.10-es frissítéssel minden eddig megszerzett pontot szintre konvertált a Riot, nagyjából úgy, hogy 11 ezer pont ért egy szintet. Szóval az én esetembe a több mint 600 ezer Evelynn pontomat például egy nem túl meggyőző 60-es hősismereti szint váltotta fel. Ahogy azt egy korábbi bejegyzésben írtam, a játékosok nagyon nagyon szeretik, ha jutalmazva vannak az elért eredményeikért, de van valami amit még ennél is jobban szeretünk. A NAGYON NAGY SZÁMOKAT!!! Kevés szemetgyönyörködtetőbb dolgot tudunk elképzelni, mint mikor a képernyőnkön felvillan egy felirat, ami azt kívánja velünk közölni, hogy most 2000 sebzést osztottunk ki egy kritikus csapással, vagy azt is nagyon szeretjük, ha 12,000,000 valamit össze tudunk gyűjteni.
Végül, de nem utolsó sorban a játékban voltak olyan emberek, akik imádtak mérföldköveket gyűjteni. A régi rendszerrel például sokan nekiugrottak a "minden karakterrel 7-es szintű leszek" kihívásnak, sőt volt olyan hivatalos Riot Games mérföldkő is, hogy 80-nál több hőssel a maximum szinten kell lenni. Az új hősismerettel ez kicsit nehezebb lesz majd, most már 10-es szint kell a kitüntetés eléréséhez, illetve a szintek megszerzése is sokkal nehezebbé vált.
Ezeket olvastad már?
Minden rosszban van valami jó
Az új hősismeret tényleg sokaknak nem tetszik, viszont sokkal több ládát kaphatunk majd ezzel a rendszerrel, bár kicsit többet kell majd játszani, hogy ezt elérjük. Számítások szerint legalább 495 meccset kell lenyomnunk egy szezonban, hogy ugyanannyi ládát kapjunk, mint korábban, ahhoz pedig hogy megszerezzük az összes elérhető ládát, minimum 1125 mérkőzést kell majd végigjátszanunk. (Természetesen, ha sikerül minden meccsen jó eredményt elérnünk.)
Ti elégedettek vagytok az új hősismerettel? Esetleg változtatnátok valamin?