Mi a különbség az amerikai whiskey és a japán whisky között?

Mi a különbség az amerikai whiskey és a japán whisky között?

A whisky (skót és ír elnevezés) vagy whiskey (amerikai írásmód) napjainkban is az egyik legnépszerűbb alkoholos ital. Készítése több száz évre nyúlik vissza. Különböző gabonafélékből; árpából, kukoricából, rozsból, zabból állítják elő. Az eltérő alapanyag mellett a lepárlási technika, valamint az érlelésre használt tölgyfa hordó típusa is befolyásolja az ízét. De hatással van rá az éghajlat, a felhasznált víz, az élesztő és az érlelési idő is.

Kialakulását, folyamatos fejlődését a különböző kultúrák, régiók gazdag változatossága tette egyedivé. Szeretnéd felfedezni Te is a különbséget a különböző országok stílusa között? Az esti sport után jólesne egy korty belőle, jégkockával hűtve? Akkor a Drinkmix whiskey kínálatából kóstold meg a Neked tetszőt!

Whiskey a tipikus jenki ital

Az amerikai whiskey elkészítésére jellemző, hogy különböző gabonák cefréjéből párolják, majd tölgyfa hordókban érlelik. Jellegzetes fajtája a Bourbon Whiskey, amit már az 1700-as években is készítettek az első telepesek. Legalább 51%-ban kukoricából készül, és az érleléséhez csak új, kiégetett tölgyfa hordót használhatnak. Tipikus amerikai stílusát az édes, vaníliás íze adja meg. A legismertebb bourbon brand a Jim Beam.

Másik ismert változata a Tennessee whiskey, amit kizárólag a névadó Tennessee államban lehet készíteni. A párlatot pedig mindig cukorjuharfa szénen szűrik át az érleléshez. A legismertebb márkája Jack Daniel’s. 

Már nem csak a szaké a szamurájok itala

Bár a többség az angolszász területekre asszociál a whisky szó hallatán, az elmúlt időszakban tarolnak a japán lepárlók italai. A japán whiskyt a skót maláta verzió stílusában készítik. Bár már az 1800-as évek végétől előállítják Japánban is, az igazi áttörés Torii Sindzsiro és Taketsuru Masataka nevéhez fűződik. 

Utóbbi egyenesen a Skót-felvidéken leste el a készítésének rejtelmeit. Hazatérve 1923-ban vezetője lett a Tori Sindzsiro alapította első japán whiskylepárlónak, a Yamazakinak, ahol idővel a Suntory termékei is készültek. Ám 1934-ben Masataka saját lepárlót alapított, a Yoichit, ahonnan később a Nikka brand párlatai kerültek ki, ami manapság pont a Suntory legnagyobb riválisa.

Érdekesség, hogy legelhivatottabb japán keverő mesterek a mai napig minden nap ugyanazt a miso levest és sushit eszik, hogy ugyanúgy érezzék az ízeket a kóstolások során. Így őrizve a tradicionális receptúrák ízvilágát. 

A japánokra oly jellemző precizitás és szakmai alázat a whiskykészítés területén is tökéletes kompozíciókat alkot. Emiatt és a könnyed gyümölcsössége révén gyorsan váltak népszerűvé világszerte.

Whisky a konyhában

Ezt az italt talán túl nemesnek tartották mindig is, nem igazán főztek vele. Egyedül a desszertek ízvilágának kiemelésére használták. Az új trendek viszont keresik a helyét a gasztronómiában. Grillezett húsok, tengeri étkek kísérői is lehetnek érleltségétől, típustól függően.

Fedezd fel Te is az amerikai whiskey és japán whisky ízeit, válogass például a Drinkmix széles kínálatából!

Kövess Minket!



Gamer szótár


Üzlet - A nyári kalandok ereje és varázsa feledhetetlen

Minden ember életében van legalább egy olyan alkalom, amit lehet mesélni majd az unokáknak. Nemcsak akkor, ha a legjobb sportteljesítmény kerül szóba, hanem akkor is, amikor a csajozásról vagy pasizásról van szó, amire később még vissza is térünk.

Üzlet - Hogyan hozhatjuk ki a legtöbbet a Google hirdetésekből

Aki valaha is dolgozott Google hirdetésekkel, tisztában van vele, hogy ezek hatékonysága idővel változhat. Miért szükséges a kampányok folyamatos finomhangolása és korszerűsítése? Az online hirdetések világában gyors alkalmazkodásra van szükség. A Google eszközeinek ügyes használata nemcsak a hirdetési költségek csökkenését eredményezheti, hanem jelentős mértékben növelheti a konverziót is. Nézzük tehát, miért nélkülözhetetlen a kampányok rendszeres felülvizsgálata és módosítása.

Üzlet - Mit ad az UTM paraméterezés?

Ha az online marketing világában mozogsz, biztosan szembesültél már azzal a kihívással, hogy a kampányaid hatékonyságát pontosan mérni tudd. Az UTM paraméterezés számomra mindig is az a láthatatlan hős volt, ami segített rendet tenni a káoszban. Emlékszem, amikor először találkoztam vele: egy nehezen követhető kampány sikerét sikerült vele feltérképezni, és azóta beleszerettem ebbe az eszközbe.

Közvetítések