Kukacos az almás tévé? Alulteljesít az Apple TV+, de legalább nagyon drága

Kukacos az almás tévé? Alulteljesít az Apple TV+, de legalább nagyon drága

Érdekes kihívás elé néz az Apple: a világ egyik legértékesebb cégének el kell hitetni Hollywooddal, hogy nem végtelen a pénztárcájuk.

Míg a legfrissebb jelentések alapján a Netflix szépen muzsikál, addig az Apple-nél azt tervezik, hogy ideje elzárni a pénzcsapot, mert 20 milliárd dollárt költöttek el az Apple TV+ műsoraira, mégis teljesen más ligában versenyeznek a nagy riválishoz képest – írja a Bloomberg. A lap a Netflix legfrissebb pénzügyi beszámolóját követően elemezte ki a streaming piacot, és arra jutott, hogy a legfontosabb mérőszámokban (kritikai sikerek, díjak, nézettség, feliratkozók száma, bevételek) a Netflix továbbra is az élen jár, a többiek pedig együtt is csak nehezen tudnák megközelíteni az óriást.

A Bloomberg az Apple-nél dolgozókkal készített interjúkra hivatkozva állítja, hogy folyamatosan mennek a tárgyalások a cégen belül arról, hogyan alakítsák át a sikertelen stratégiájukat, hogyan csökkentsék a költségeiket. A piaci helyzetüket ugyanis az sem segíti, hogy Hollywoodban nagy költekezőként tekintenek rájuk, vagyis eleve többet kér tőlük mindenki, mint a riválisoktól. Csak Martin Scorsese, Ridley Scott és Matthew Vaughn exkluzív filmjeire több mint 500 millió dollárt tapsoltak el, de az év elején megjelent A levegő urai is 250 millió dollárba kerülhetett. A többi tartalmukkal kombinálva évente több milliárdos kiadás az Apple-nek a tévés részleg, az előfizetések pedig ennek csak a töredékét hozzák vissza, így kifejezetten veszteséges a biznisz.

Ezeket olvastad már?

A streaming piac egészéről érdekes képet fest az a statisztika, ami az amerikai közönség 2021-2024. közötti fogyasztási szokásairól árulkodik. Eszerint a Nielsen heti rangsorolásában top 10-be jutó műsorok közül hatalmas szeletet harap ki a Netflix, a többiek pedig szabályosan eltörpülnek mellettük. Az Apple TV+ egyedül a Ted Lasso miatt nincs az utolsó helyen, mivel ez a sorozat 2023 legnézettjebbje lett:

Forrás: Bloomberg

A Bloomberg szerint az Apple alkalmazottai közül néhányan pontatlannak tartják a Nielsen számait, mivel ez csak az amerikai fogyasztókat méri és csak bizonyos eszközökön. Továbbá felhívták a figyelmet arra is, hogy az Apple nem azért ment Hollywoodba, hogy ott csináljon pénzt, hanem azért, hogy szórakoztató elektronikai eszközöket áruljanak ezeken keresztül. Ennek ellenére az évek alatt egyre több olyan sorozatuk lett, amit elkaszáltak 2-3 évad után, illetve ezek terjedelme is csökkent. Tehát még ha rengeteg iPhone-t is lehet így eladni, az azért látszik, hogy a tévés terjeszkedésben meg kell húzni bizonyos határokat ma, hogy még holnap is legyen kedvük a piacon maradni.

Azért is gondolkozhat a pénzcsapok elzárásán a cég, mert néhány projektjükkel egyszerűen elszaladt a ló. A Különvállás (Severance) első évada 40 millió dollárral drágább volt, mint eredetileg tervezték, pedig Ben Stiller végül nem vállalta a főszerepet, csak rendezett. A második szezon viszont epizódonként 20 millió dollárba kerülhet, így az egyik legdrágább televíziós projekt lett valaha. Vagyis ha sikerülne egy nagyságrenddel visszavenniük minden műsorukban, akkor az valószínűleg jobban illeszkedne a streaming platformjukkal generált sikerhez. Mindehhez pedig annyit kell tenniük, hogy eloszlatják azt a képet Hollywoodban, hogy az Apple pénztárcája végtelen. Ehhez sok sikert kívánunk a világ éppen legértékesebb cégének, amit 3,434 ezermilliárd dollárra taksálnak a cikk írásának pillanatában a tőzsdén.

Kövess Minket!



Gamer szótár