A roll-upok rendkívül népszerű marketingeszközök, amelyekkel kapcsolatban azonban felmerülhet, hogy mekkora méretre van szüksége egy vállalkozásnak. Éppen ezért gondoltunk arra, hogy górcső alá vesszük a leggyakrabban használt méreteket, hiszen csak a tökéletes nagysággal érhetjük el a kitűzött marketing célokat.
Ehhez meg kell találni az ideális felületnagyságot, amellyel minél több ember figyelmét fel tudjuk kelteni. Az alábbiakban eláruljuk, hogy mit érdemes tudni a roll-up méretekkel kapcsolatban.
Számtalan méret és típus
Jó hír, hogy a kínálatra nem lehet panasz. A Plakát Nyomda roll-up eszközei ugyanis többféle méretben kaphatóak, így léteznek egészen kicsi, asztalra helyezhető változatok, valamint kétméteres magasságot elérő kivitelek egyaránt. Ennek köszönhetően minden cég vagy vállalkozás megtalálhatja magának a megfelelő méretet és kialakítást.
Az egyik leggyakoribb méret a 85 x 200-as, amely nem véletlen számít kedveltnek. Egy ilyen szélesség rendkívül jól kezelhető, nem foglal plusz helyet, magasságával azonban nagyon látványos lesz az eredmény. Olyannyira jó választás, hogy egyes eseményeken ebből a nagyságból félkörívben 3-4 darabot is elhelyeznek egymás után, amivel kimaxolják a figyelemfelkeltés fogalmát.
Mit kell tudni a nagyobb méretekről?
A 100 x 200 cm-es roll-upokat főleg sajtótájékoztatón és színpadokon alkalmazzák, hiszen ezek a reklámhordozók nagyobb felülettel rendelkeznek, így sok szöveg fér el rajtuk. A feliratokkal harmonikus és látványos eredményt érhetünk el, ráadásul messzebbről is jól láthatóak, ami főleg egy nagyobb teremben lehet nagy előny. Abban az esetben, ha valaki ezt a méretet választja, akkor érdemes 50-50%-os képi és szövegarányt tartani.
Ami pedig a 120 x 200 és a 150 x 200 cm-es roll-upokat illeti, ezek azok közé tartoznak, amelyeket kültéren is bátran alkalmazhatunk. A szélességük miatt rendkívül stabilak, nem véletlen, hogy gyakran látjuk őket mozgó utcai kiállításokon, sajtófalként, valamint több alkalommal hátfalként is.
Az asztali roll-up választása
Ha azonban csak asztali megoldásokat keresünk, akkor a 30 x 40 cm-es méret lesz az ideális számunkra. Egy tévhit a roll-upokkal kapcsolatban, hogy kizárólag nagy méretben érdemes őket használni. Napjainkban már készülnek A/4-es és A/3-as méretek is, amelyeket kihelyezhetünk az eseményeken az asztalra reklámcélú grafikai megjelenítésre.
Ha mindez nem lenne elég, akkor ez a méret gyakran szimplán kommunikációs célt szolgál. Elárulhatjuk rajtuk a vevőknek, hogy milyen fontos változásokról kell tudniuk a termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban.
Fontos azonban, hogy bármilyen méret mellett döntünk, mindegyik eredményes reklámeszköz lehet akár kint, akár bent. Nem árt, ha a rendeléskor jelezzük, hogy hol és milyen formában használnánk őket. Amennyiben kültéri modellekről van szó, akkor szempont lehet a strapabíró állvány, valamint az extrán megerősített vagy lesúlyozott lábakkal rendelkező változat választása.