Már 2013-ban is látszott, milyen témák foglalkoztatják A szer francia rendezőnőjét.
Szűk két hete, hogy megérkezett a mozikba a Coralie Fargeat rendezte A szer (The Substance), amelyről első körben Demi Moore bevállalóssága és a film brutalitása kapcsán cikkeztek az oldalak, hamarosan pedig az is bizonyosságot nyert, hogy A szer az elmúlt évek egyik legjobb testhorrorja lett, amit egyhamar biztosan nem felejtenek majd el a nézők. A feminista felhanggal is érkező produkció középpontjában egy korosodó hollywoodi sztár áll, aki a jobb élet reményében beszerez egy drogot a fekete piacon, amellyel megalkothatja saját maga jobbik verzióját. Hiszen ki ne álmodott volna arról, hogy önmaga fiatalabb, szebb és tökéletesebb verziója lehessen? A bökkenő csak az a dologban, hogy a valódi és a jobbik énje kénytelen osztozni az időn, az egyensúly be nem tartása pedig nagyon komoly következményekhez vezet.
A szer egészen biztosan nem az a film, ami alatt kellemesen elmajszoljuk a popcornt, bizonyos jelenetekhez ugyanis finoman szólva sem árt az erős gyomor. Ez persze nem jelenti azt, hogy a filmnek ne lenne valódi mélysége, sőt: a Demi Moore és Margaret Qualley főszereplésével készült film a fiatalságkultusztól a nők testének tárgyiasításán át az öngyűlöletig sok mindenről mesél, mindezeket ráadásul nagyon szép, ugyanakkor rettentően kemény és sok esetben gyomorforgató képsorokon keresztül tárva a nézők szeme elé.
Coralie Fargeat a 2017-es bosszúhorrorjával, a beszédes című A bosszúval robbant be a mozifilmek világába, ami szintén zajos sikert aratott, de több, díjesővel jutalmazott rövidfilm is köthető a francia rendezőnő nevéhez. Első rövidfilmjét, a Le télégramme című alkotást például még 2003-ban mutatták be - a fim nem kevesebb, mint 13 díjat söpört be a filmfesztiválokon. 2014-ben pedig Reality+ címmel jelent meg Fargeat sci-fi rövidfilmje, ami A szerrel ellentétben nem horror, viszont több elemében is a szóban forgó filmet idézi, ráadásul bárki számára megtekinthető a YouTube-on.
Borítókép forrása: Mubi