Az nem lehet kérdés, hogy egy cégnek jelen kell-e lennie a közösségi média felületeken. A válasz egyértelmű: igen. Azonban egyáltalán nem mindegy, hogy hogyan. Ha nem megfelelő, nem rendszeres, nem friss a tartalom, akkor olyan, mintha ott sem lennénk.
Olyan ez, mint a sport: minél többet teszel bele, annál jobb eredményeket érsz el. És nem kell egyedül csinálnod! Ki is szervezheted ezt a munkát. Például Marketinges Erika és csapata közösségi média kezelés terén is a segítségedre lehet. De adunk most mi is néhány tippet, amivel profibbá teheted a social media felületeidre gyártott tartalmakat. Vágjunk is bele!
Fókuszban a platform sajátosságai
Amikor egy közösségi média oldalra tartalmat gyártasz, mindig törekedj arra, hogy annak a sajátosságait alkalmazd. Más szöveg kell Facebookra, és megint más Instagramra, aztán ott van a TikTok is, ami szintén egy teljesen más platform. A tartalomtípusnak is különbözőnek kell lennie, ezt is tartsd szem előtt! Lényeges az is, hogy a többi tartalommal is összhangban legyen, mert ha nem illik oda, figyelmen kívül fogják hagyni a felhasználók.
Legyen még jobb a felhasználói élmény!
Amikor épp a tartalmat fogalmazod, mindig gondolj arra, hogy hogyan tudnád vele fokozni a felhasználói élményt. Fontos, hogy ne szakítson meg más tartalomfolyamot, hanem legyen annak része! Így fogalmazz, így gyárts kreatívot!
Gyorsan fogyasztható tartalmak
A közösségi média platformok sajátossága, hogy nem szabad az információkat bő lére ereszteni rajtuk. Konkrétabban mit jelent ez? Max. 1 percben foglald össze, amit üzenni szeretnél. Legyen rövid, de szerepeljen benne minden, ami lényeg. A hosszabb anyagoknak ott van a blog vagy az oktatóvideó, de Facebookon, Instagramon, TikTokon légy minél tömörebb!
Legyél konzekvens!
Akkor tud egy közösségi média csatorna jól működni, ha következesen használod. Értendő ez a vizuális és a szöveges tartalomra is. Mindig hasonló stílusban és a céges arculati elemeket tudatosan alkalmazva kommunikálj!
Egyszerre szórakoztasson és informáljon!
Figyelj arra, hogy arányosan oszd meg a tájékoztató jellegű és a szórakoztató tartalmakat az oldalaidon. Legyen minél változatosabb a felhozatal. Néha engedd be a közönséged a kulisszák mögé is, hidd el, értékelni fogják, és meg is hálálják majd!
A rendszerességet nem szabad elhanyagolni
Ha egyszer elkezdted, akkor ne hagyd abba! Akkor már nincs olyan, hogy 2-3 hétre eltűnsz, mert nincs rá időd, vagy nincs hozzá tartalmad. Meg kell keresni a kommunikálható témákat, és előre betervezni egy úgynevezett content planbe. Aztán akár időzítheted is ezeket, így biztosan nem fog kimaradni semmi.
Ha követed a fenti tanácsokat, rövid időn belül tapasztalni fogod a változást. Ha pedig úgy érzed, hogy egyedül nem megy, kérj szakértői segítséget például Marketinges Erikától és csapatától.