A reklámszakemberek munkáját egyelőre nem fenyegeti az MI.
Gyakorta hallott félelem a mesterséges intelligencia kapcsán, hogy a jövőben számos olyan munka elvégzésére is alkalmas lehet a technológia, amit ma még emberek látnak el, így okkal adódik a kérdés, hogy vajon mi lesz azokkal a dolgozókkal, akiknek a munkája feleslegessé válik. Nos, elnézve a Coca-Cola új karácsonyi reklámját, a reklámszakemberek egyelőre még nem kell, hogy új munkahely után nézzenek.
Az üditőital-gyártó jó ötletnek gondolta a mesterséges intelligenciára bízni a piszkos munkát, ezért azt a parancsot adta az algoritmusoknak, hogy alkossák meg a Holdays Are Coming című, 1995-ös, ikonikus karácsonyi reklámjuk modern változatát. Úgy tudni, hogy a Cola ezzel az ötlettel időt és pénzt takarított meg (a cég MI vezetője szerint mintegy ötször gyorsabbak voltak így), ám a végeredményen sokan kiakadtak, mondván kiszámítható, unalmas és fantáziátlan lett a promóció - a karácsonyi varázslatnak pedig nyoma sincs benne.
Bár az MI generálta reklám csak néhány napja debütált, már a paródia-verziót is megkaptuk, ami jobb nem lett ugyan, de izgalmasabb legalább igen. A szintén MI-vel készült verzió a Redditen bukkant fel, a képsorok pedig a generatív mesterséges intelligencia legkeményebb napjait idézik, amikor Will Smith még spagettit evett - az ominózus képsorok ide katttintva érhetők el. Ezek a videók még nagyon messze voltak attól, hogy össze lehessen keverni őket a valósággal, és hasonlóan elborzasztóra sikeredett a Cola-reklám remake-je is, de a készítők becsületére legyen mondva, hogy legalább nem lett olyan unalmas, mint az eredeti verzió.
Borítókép forrása: Coca-Cola