A vámpírhorror marketingesei is meglovagolták a legújabb filmes trendet.
A boszorkány, A világítótorony és Az Északi rendezője, Robert Eggers új életet lehelt minden idők első nagyhatású vámpírhorrorjába, az 1922-ben bemutatott Nosferatuba, ami mai szemmel nézve ugyan már kevésbé félelmetes, abban azonban biztosak lehetünk, hogy az új változat nem egy Alkonyat-féle tini vámpírsztori lesz.
A 19. században járunk, Németországban, egy isten háta mögötti kis faluban. Itt él főhősnőnk, Ellen Hutter, aki úgy érzi, hogy valami megszállottan hívja őt magához, ez a valami pedig nem más, mint egy erdélyi gróf, akinek pestis és soha nem látott pusztulás jár a nyomában. Az eddigi előzeteseket elnézve Eggers ismét odatette magát, vizuálisan és az atmoszférát illetően legalábbis mindenképpen, és egy igazi gótikus rémmesét kapunk majd piszkos utcákkal, patkányokkal és sok-sok vérrel. A tehetséges rendező ráadádásul nem is akárkikkel dolgozott együtt: a főhősnőt Lily-Rose Depp, a vámpír grófot pedig Bill Skarsgård alakítja, de Nicholas Hoult, Willem Dafoe, Emma Corrin és Aaron Taylor-Johnson is feltűnik a történetben.
A marketing pedig természetesen ezerrel dübörög, ahogy az a hasonló szuperprodukciók esetében szokott. Többek közt a legújabb filmes trendet is meglovagolták a Nosferatu reklámszakemberei, előrukkoltak ugyanis egy igencsak morbid, ám kétségkívül stílusos popcorn vödörrel, hiszen ki ne akarná koporsóból falni a pattogatott kukoricát, nem igaz? A Regal Cinemas által gyártott vödör egyébként nem lesz olcsó mulatság, 30.99 dollárt, átszámítva körübelül 12 ezer forintot kell érte kicsengetniük az amerikai vásárlóknak - ezért viszont egy nagy adag popcorn is jár majd a speckó vödörben. A „tápláld a vágyaidat" szlogennel érkező filmes ereklye abból a szempontból egyébként nem teljesen újdonság, hogy hasonló koporsókat helyeztek el több amerikai moziban is promóció gyanánt.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Bár távol áll tőle a karácsonyi hangulat, az USA-ban december 25-én kerül a mozikba Eggers gótikus horrormeséje, mi pedig egy héttel később, január 2-ától borzonghatunk majd egy jót rajta.
Borítókép forrása: Focus Features