A legtöbbünk bankszámla nélkül ma már el sem tudja képzelni az életet: amellett, hogy ide érkezik a fizetésünk, innen indítjuk az átutalásokat, a számlához tartozó kártya segítségével fizetünk a boltban és az egyenlegünk ellenőrzésével tudjuk nyomon követni az anyagi helyzetünket. Ha éppen most állunk bankszámla nyitás előtt – akár először, akár azért, mert már váltani szeretnénk – sok kérdést érdemes előzetesen átgondolni: lássuk, mik ezek.
1. A bank kiválasztása
Számos pénzintézetnél van lehetőségünk új számlát nyitni, ami természetesen pozitív dolog, ez azonban azzal is együtt jár, hogy először ebben a kérdésben kell döntést hoznunk. Egy gyors internetes keresés során egyszerűen összehasonlíthatjuk a bankok ajánlatait, elolvashatjuk az ügyfelek véleményét és visszajelzéseit a megbízhatóság kérdésében is. Természetesen ne ez legyen a döntés alapja, mégis fontos az, hogy melyik bankfiók érhető el a lakó- vagy munkahelyünk közelében, hiszen – bár a legtöbb fizetési műveletet már online is megvalósíthatjuk – bármikor előfordulhat, hogy személyesen szeretnénk ügyeinket intézni.
2. A számlacsomagok összehasonlítása
Ezt a pontot nehéz különválasztani az elsőtől, mégis említést teszünk róla, hiszen a különböző számlacsomagok eltérő díjakkal, feltételekkel járnak együtt: más lehet a jó választás egy diáknak, egy nyugdíjasnak vagy éppen egy vállalkozónak. Egyáltalán nem mindegy, hogy az adott számlát – illetve az ahhoz tartozó bankkártyát – hogyan szeretnénk használni.
Van, aki a készpénzes fizetést preferálja, ezért gyakran vesz fel pénzt az automatából, míg más kivétel nélkül mindenhol kártyával fizet. Ha az előbbi csoportba tartozunk, fontos, hogy legyen a közelünkben több ATM, ha viszont a kártyahasználat jellemző ránk, akkor a készpénzfelvétel költségeivel nem kell foglalkoznunk. Lehetséges, hogy szeretnénk a folyószámla-hitelünk terhére vásárolni, de az is, hogy az ilyen megoldás csak stresszt és aggodalmat okozna nekünk. Nézzünk utána, hogy a bankszámla nyitás hol és milyen kedvezményekkel érhető el, így megtalálhatjuk a mi szokásainkhoz és elvárásainkhoz leginkább passzoló csomagot.
3. Bankszámla nyitás online vagy személyesen?
Az új számlánkat megnyithatjuk a hagyományos módon, a bankfiókban, de ma már itt is lehetőségünk van az online ügyintézésre. Ha az utóbbi megoldást választjuk, csak egy okostelefonra, egy személyi igazolványra, egy lakcímkártyára és néhány percre lesz szükségünk, majd a számlánkat bárhol, bármikor létrehozhatjuk. Amennyiben ez a módszer jobban tetszik nekünk, nézzünk utána, hogy a választott pénzintézet ezt milyen feltételekkel teszi lehetővé: erről minden információt megtalálhatunk a bankok honlapján.
4. Netbank és telefonos applikáció
A bankolást a legegyszerűbben az erre szolgáló online felületeken intézhetjük. Itt lehetőségünk van ellenőrizni az egyenlegünket, eseti és rendszeres utalásokat indítani, csoportos beszedési megbízásokat rögzíteni számos bank azonban ennél szélesebb körű szolgáltatásokat is nyújthat nekünk: megtakarítási és értékpapír számlát is nyithatunk, vagy akár személyi kölcsönt is igényelhetünk. Ha ezek közül valamelyikre feltétlenül igényt tartunk, a döntés során ezt is vegyük figyelembe.
Fontoljuk meg a pénzügyi döntéseket
Egy bankszámla nyitása ma már mindennapos művelet, melyet percek alatt elvégezhetünk akár otthonunk kényelméből is. Természetesen a számlát bármikor megszüntethetjük, ez azonban nem jelenti azt, hogy a döntést nem érdemes alaposan megfontolni. A különböző pénzintézetek eltérő feltételekkel kínálják termékeiket, melyek között mindenki megtalálhatja a számára legelőnyösebbet, ehhez azonban először érdemes egy alapos kutatást végezni. Ha így teszünk, biztosak lehetünk abban, hogy hosszú ideig elégedettek leszünk a döntésünkkel.
Ez a cikk egy fizetett promóció, támogatott tartalom, megrendelője a K&H Bank Zrt. A cikkben hivatkozott termék vagy termékek részletei és feltételei a K&H Bank személyes ügyfélpontjain és honlapján (www.kh.hu) érhetőek el.