A horror műfaja jobban passzolt volna az eredeti képregényhez.
Idén volt harminc éve, hogy az amerikai mozikban bemutatták Chuck Russell vígjátékát, A Maszkot, ami hatalmas siker lett, a mindössze 18 millió dollárból készült alkotás ugyanis 350 millió bevételt fialt, továbbá A-listás sztárrá tette Jim Carreyt, az akkor még teljesen ismeretlen Cameron Diazt pedig elindította a pályán. A nagy sikerű film alapjául a Dark Horse Comics egyik képregénykaraktere szolgált, aki Mike Richardson fejéből pattant ki, és aki 1987-ben a Dark Horse Presents című antológia hasábjain tűnt fel először - ezeknek a történeteknek azonban a filmtől eltérően még vajmi közük volt a humorhoz. Az őrült maszkos figura később saját füzetet kapott, a karakter pedig megújult formában tért vissza a rajzolt oldalakra, a brutalitás-faktort azonban egy cseppet sem tekerték lejjebb az alkotók.
A Maszk (ekkor még The Masque) első felbukkanása a Dark Horse Presents című képregényben. (Fotó: Dark Horse Comics)
Russel rendezése, A Maszk PG-13-as korhatár besorolással került a mozikba, ami annyit tesz, hogy a film 13 aluliaknak csak felnőtt felügyelete mellett ajánlott. És bár a félszeg hivatalnokból lett pimasz fazontól nem állt távol az erőszak, meg sem közelítette képregénybeli társát, aki kifejezetten brutális és sötét figura volt, ennek megfelelően pedig eredetileg az adaptációt is horrorként képzelte el a New Line Cinema.
Erről a rendező beszélt nemrégiben a Varietynek, amikor azt mondta, hogy az adaptáció a kezdeti szakaszban sokkal több hasonlóságot mutatott a képregénnyel, mint a moziba került változat, ami érthető, hiszen az eredeti mű maga sem egy romantikus lányregény. Tegyük hozzá az is, hogy a rendezőnek komoly horrorfilmes múltja volt, ő dirigálta ugyanis az 1987-es Rémálom az Elm utcában 3. – Álomharcosokat, valamint A massza című horror 1988-as remake-jét is, így ebből a szempontból is adta volna magát a dolog, hogy A Maszkot is ebben a műfajban készítse el, csakhogy Russel végül másképpen határozott.
„Megcsináltam a Rémálom 3. - Álomharcosokat, és ezzel barátokat szereztem a New Line-nál. Aztán megcsináltam A masszát, a New Line pedig egy újabb sokkoló horrorfilmet akart tőlem. Ott volt egy képregény A Maszkról, ami elég félelmetes volt, de én azt gondoltam, hogy ez a karakter túlságosan is olyan lesz majd, mint Freddy Krueger. Tévúton jártuk. Közben pedig ott volt nekünk egy Jim Carrey nevű fikcó, aki épp most kezdett a In Living Colorban [szerk: egy amerikai szkeccs-vígjáték-sorozat a '90-es évekből]" - nyilatkozta a rendező.
Russel saját elmondása szerint tudta, hogy egy ilyen színésszel, mint Jim Carrey muszáj lesz más irányt vennie az adaptációnak, még ha ezzel el is térnek majd az eredetű mű hangulatától. A rendező arról is beszélt, hogy A Maszk esetében nagyon szűkösek voltak az anyagi kereteik, így csak a digitális effektusokat gyártó cég legolcsóbb szolgáltatását tudták igénybe venni. A jelek szerint azonban még a pénztárca kímélő csapatnak is sikerült elsőrangú anyagot összehoznia.
Borítókép forrása: New Line Cinema