A SEO olyan, mint a hosszútávfutás: a célhoz csak lépésről lépésre juthatunk el, továbbá türelem és kitartás szükséges hozzá. Ez egyszerre hangzik jól és rosszul, igaz? Kétségtelen, hogy a keresőoptimalizálás nem a marketingeszközök sprintje, ám ez nem jelenti azt, hogy el kellene vetni ennek az ötletét.
Ha szeretnénk elérni, hogy a fizetett hirdetések mellett organikus úton is kellő mennyiségű látogató érkezzen a weboldalunkra, akkor elengedhetetlen, hogy fókuszba kerüljön a SEO szövegírás és a keresőoptimalizálás egyéb lépései. Cikkünkben arról fogunk írni, hogy milyen szempontokat kell figyelembe venned, hogyha olyan bejegyzésekkel akarod feltölteni a honlapod, melyet a Google is szeretni fog.
Kezdjük az elején: miért mondják, hogy szöveg nélkül nincsen SEO?
A keresőoptimalizálás egyik alapköve a megfelelően szerkesztett szövegek elkészítése, ugyanis ebből fogja “felismerni” a Google (vagy más keresőmotor), hogy pontosan mivel is foglalkozik a weboldalad. Ha ezt sikerül elérni a leírtakkal, akkor a megfelelő kulcsszavakra meg tudja majd jeleníteni a honlapodat a keresők számára.
Persze most rettentően lebutítva mondtuk el a folyamat lényegét, de azt már biztosan látod, hogy enélkül nem sok esély van rá, hogy bármilyen keresőszóra jó helyet sikerüljön elcsípned az organikus találatok között.
Sajnos nem minden szöveg fogja hozni a jó helyezéseket, ugyanis ahhoz, hogy a folyamat jól működjön, számos dologra oda kell figyelni az írások megalkotása során.
A jó szöveg nem csak a Google-t célozza, hanem valóban hasznos
Egy jól megalkotott webszöveg nem csak abból áll, hogy telepakoljuk az aloldalainkat kulcsszavakkal.
A kereső a találatok kialakítása során elsősorban a felhasználók érdekeit tartja szem előtt, tehát azokat az eredményeket mutatja majd nekik meg az elsők között, melyeket a lehető leghasznosabbnak ítél az adott keresésre.
Ebből már látszik is, hogy a SEO szövegírás egyik lényeges eleme, hogy az írásunk adjon értéket. A legjobb megközelítés az, hogyha a potenciális ügyfeleidnek kínálsz megoldást egy-egy problémára, természetesen érdekes, közérthető formában.
Hiába vagy a szakmádban profi, ha nem értik, amit leírsz
Ahogy azt már fentebb is írtuk, a Google azokat a szövegeket részesíti előnyben, amelyek hasznosak a felhasználók számára. Sajnos ez nem igaz azokra a cikkekre, melyek szakmaiságukkal jelentősen túlmutatnak a hétköznapi ember szintjén.
Bármennyire is szeretnéd megmutatni a profizmusod a weboldaladon, törekedj rá, hogy ezt ne szakszavakkal és bonyolult fogalmazásmóddal érd el. Az érthetőség és egyszerűség nagy kincs az olvasók számára, amit a keresőmotorok is nagyra értékelnek.
Ha ezekre a szempontokra, valamint a kulcsszavak megfelelő elhelyezésére odafigyelsz, már nagy baj nem történhet, de ha igazán ütős eredményekre vágysz, érdemes profi SEO szolgáltatás igénybevételét is fontolóra venni. Ez nem csupán hatékony, de energiatakarékos megoldás is lehet.