Ahogyan a sportban az edzések jelentik a hatékonyság alapját, a vállalkozások életében a jó marketingstratégia a siker záloga. De honnan tudhatjuk, hogy valóban jó a marketingstratégiánk?
Összegyűjtöttük a legfontosabb jellemzőket, amelyekkel a marketingterv a vállalkozásunk céljainak megvalósítója lehet majd.
Mi a marketingstratégia?
A marketingstratégia egy útmutató a vállalkozás számára, aminek segítségével a folyton változó piaci környezetben megfelelően navigálhatunk. Egy olyan dokumentum, ami tartalmazza az elérni kívánt célokat és a hozzájuk vezető utat, valamint az ennek érdekében felhasznált eszközöket is, mint például a social media tartalomgyártás. A jó marketingstratégia felépítése azonban összetett feladat, amihez szakértő segítséget is igénybe vehetjük.
A Webgrow Digital Agency teljes körű marketingszolgáltatással támogatja partnereit, így a hatékony marketingstratégia kidolgozása számukra nem jelent akadályt. Tudják jól, hogy ez egy motivációs eszköz is lehet a vállalkozás vezetője számára, hogy segítségével időről időre emlékeztesse magát a kitűzött célokra.
Miért fontos a marketingstratégia?
Egy jól felépített marketingstratégia segít a célok meghatározásában. Így mindig tisztán fogjuk látni azokat, és nem térünk majd le a kijelölt útról. Segít abban is, hogy jobban megismerjük, kikhez is szólunk igazán, kik jelentik a célközönségünket és mivel tudjuk megkülönböztetni magunkat a versenytársainktól.
Mindezekből következik, hogy így már jóval hatékonyabbá is tudjuk tenni a kommunikációnkat, hiszen közvetlenül azokat szólíthatjuk meg, akik a potenciális vásárlóink lehetnek. Ezzel pedig tudatosabban alakíthatjuk ki a kampányainkat is, amelyek így sokkal jobb eredményeket érnek majd el.
A hatékony marketingstratégia főbb jellemzői
Az első és legfontosabb, hogy pontosan fogalmazzuk meg a célunkat. Ez lehet a bevétel növelése, a márka erősítése vagy akár egy új termék bevezetése is. Ne feledjük azonban, hogy a cél kitűzése akkor lesz igazán hatásos, ha a lehető legpontosabban fogalmazzuk meg.
A jó marketingstratégia következő fontos jellemzője, hogy meg kell ismernünk a célközönségünket, hogy valóban őket tudjuk majd megszólítani. Tudnunk kell, hogy milyen problémáik vannak, amelyekre nálunk van a megoldás.
Elemezzük a piacot! Ismerjük meg a versenytársainkat és mindazt, ami a piac ezen szegmensére jellemző. Tudnunk kell, mik a jellemző trendek. Vizsgáljuk meg, mit csinálnak jól a versenytársaink, és mi az, ami hiányosság náluk.
Ha mindez megvan, akkor elérkeztünk a konkrét tervezéshez, vagyis csak ekkor kezdhetjük meg a tényleges marketingterv kidolgozását. Azt is mérlegelnünk kell, hogy mekkora keret áll a rendelkezésünkre ehhez. Az eredményeinket folyamatosan kövessük nyomon, és ha szükséges, változtassunk.
A marketingterv tehát segít a vállalkozás irányait kijelölni és hatékonyan végigvinni a kitűzött célokat.