Elképesztő összegek folytak be a platformhoz a tavalyi év folyamán.
Pár hete számoltunk be róla, hogy egyre több YouTube-felhasználó panaszkodik az átugorhatatlan reklámok miatt, melyek gyakran irreálisan hosszúak. Redditen többen is megosztották negatív tapasztalataikat, melyek 60 perces hirdetésekről, egyes esetekben pedig átugorhatatlan teljes filmekről szólnak. A Google is megszólalt az ügyben, és azt tanácsolta a panaszkodóknak, hogy fizessenek elő YouTube Prémiumra, és többet nem lesz ilyesfajta gondjuk. Mindez azért került most előtérbe, mert a vállalat az elmúlt évben jóval nagyobb energiát fektetett a hirdetésblokkolókkal szembeni harcra, mely mint a legújabb pénzügyi jelentésből kiderült, igencsak profitáló döntésnek volt.
A YouTube bevételei elsősorban az oldalukon megjelenő hirdetésekből, és a Prémium előfizetőkből tevődik össze. Érthető tehát, hogy megelégelték a hirdetésblokkolók jelenlétét a platformjukon, hiszen általa komoly bevételektől estek el. A 2024-es évben a felhasználók már nem élhettek az Adblock és a többi hasonló program által nyújtott lehetőségekkel, a platform pedig ennek köszönhetően rekordmennyiségű, 36 milliárd dolláros bevételt könyvelhetett el, csak a náluk megjelenő hirdetések által – 2024. negyedik negyedéve volt a legsikeresebb, ugyanis ekkor történt meg először, hogy 3 hónap alatt átlépték a 10 milliárd dolláros álomhatárt.
A korábban említett 36 milliárd dolláros összeg azonban nem tartalmazza a YouTube Prémium és a YouTube TV-előfizetőket, akiknek az összesített száma 9 millió köré tehető. A felhasználóknak jelenleg két választási lehetőségük van – vagy megtekintik a reklámokat, vagy előfizetnek –, de mindkét esetben a termelik a pénzt a vállalatnak.
Ezeket olvastad már?