LoL: Nem kap elég pénzt a Riot, ezért megszívják a free-to-play játékosok, éljen!

LoL: Nem kap elég pénzt a Riot, ezért megszívják a free-to-play játékosok, éljen!

Túl jó volt az idézőknek, ezért inkább megszünteti sokak egyetlen örömforrását a Riot.

A League of Legends játékosbázisa százmilliós nagyságrendben mérhető, azonban a Riot Games fejlesztői szerint sokaknak túlságosan nagy kollekció gyűlt össze az ingyenesen megszerezhető Hextech ládákból, ezért nemes egyszerűséggel megszüntetik a jövőben ezeket a lootokat. A legfrissebb fejlesztői napló azonnal népharagot váltott ki a legnagyobb közösségi fórumokon és a social media egyéb területein, ami a rioterektől érkező magyarázat alapján valamilyen szinten érthető reakció.

Ezeket olvastad már?

Miért szünteti meg a Riot Games az ingyenes Hextech ládákat?

Az indokolás röviden összefoglalható: nem fenntartható ebben a formában hosszabb távon a League of Legends. Ez azt jelenti, hogy a szerverek fenntartása, az egyedi LTM-ek fejlesztése, a kéthetente élesedő patchek előkészítése és tesztelése, az új Season-rendszer implementálása a játékba stb. túl sok pénzbe kerül, ezért a Riot úgy döntött, hogy ezt a játékosoknak kell finanszíroznia az alapból free-to-play LoL-ban. Hogy mi?! Bizony, hiába jelentette ki Nicolo Laurent még 2024 elején, hogy a valaha volt legnagyobb büdzséből gazdálkodhat az esportvilág legismertebb fejlesztőcsapata, mégsem csurran-cseppen elég guruló dollár, forint és zlotyi az erre kijelölt bankszámlákon.

Hogyan lehet akkor skinekhez jutni a jövőben?

A Riot erre is adott egy csattanós választ, ami után szintén ökölbe szorultak az öklök. A Battle Pass lesz az egyetlen járható út, azonban csak a fizetős változatával lehet majd érdemleges kozmetikai tartalmat begyűjteni. Az ingyenes verzió csak arra elég, hogy néhány felháborodott hangot talán elcsendesítsenek, egyébként a grindolás összességében nem izgalmas, a jutalmazási rendszer nem kielégítő. Egyetlen pozitív változtatás az eseménybelépő kapcsán, hogy az ilyen módon megszerezhető skinekhez tartozó hőst feloldja a rendszer, ha még nincs meg. Je...

Mindeközben a felhalmozott Hextech kulcsok sorsa egyelőre hatalmas kérdőjel, tulajdonképpen senki sem tudja még (lehet a fejlesztők sem), hogy a Hextech ládák hiányában, a Masterwork Chestek kivezetésével mire lehet majd használni ezeket a virtuális tárgyakat. Ha még mindig úgy gondolod, hogy nagyobb a füstje, mint a lángja a fenti bejelentéseknek, akkor itt van néhány bizonyíték, ami eloszlathatja a benned lévő kételyeket:

  • a linkelt fejlesztői videó like-dislike aránya 15-85%
  • a LoL hivatalos subredditjén több poszt és született Meddler és Pabro bejelentése kapcsán, amelyek komolyan kritizálták a Riot Games üzletpolitikáját és a free-to-play játékosokhoz való viszonyát. Ezek a bejegyzések és hozzászólások több tízezer upvote-ot gyűjtöttek be néhány óra leforgása alatt
  • számos kifejezetten nagy érdeklődésre számot tartó reakcióvideó készült (elég csak Necritre, Nemesisre és Jankosra gondolni), amelyek szintén a csalódott játékosok oldalán sorakoznak fel

Összességében a Riot Games bedugta a saját kerékpárja küllői közé a botot, majd elesett, hogy utána ott panaszkodjon az út mellett, miközben minden egyes döntésével egyre csak távolodik el azoktól, akik elengedhetetlenek a cég létezéséhez. A "bálnák", azaz whale-ek lehet, hogy dollármilliókkal tömik meg a zsebeket, de ha nincsenek free-to-play tömegek, amelyek megtöltik a szervereket, akkor a "bálnák" is szép lassan keresnek maguknak új játékot, ahol kiélhetik gyűjtési vágyaikat.

Kövess Minket!



Gamer szótár


Közvetítések