A streamingszolgáltató állítólag videós podcasteken töri a fejét.
A Netflixnek az eltelt évek alatt sikerült jó pár Oscar-díjat elnyerő produkciót letennie az asztalra, az viszont tény, hogy inkább a mennyiségre, mintsem a minőségre utazik a világ legnagyobb streamingszolgáltatója. Most egy friss jelentésben pedig arról írnak, hogy a szolgáltató videós podcastek bevezetésére készülhet, az ok pedig meglehetősen prózai.
A Gizmodo a Business Insider jelentésére hivatkozva arról ír, hogy a Netflix videós podcastek gyártásába vágná a fejszéjét, miután korábban meglehetősen szkeptikusnak tűntek azzal kapcsolatban, hogy ez a típusú formátum hogyan működne a platformon. Úgy tudni, hogy a Netflix több stratégiát is fontolgat ennek kapcsán, előfordulhat például, hogy híres podcastereket szerződtetnének exkluzív, saját gyártású tartalmakhoz, de az sem kizárt, hogy olyan műsorokat kínálnának, amelyek a YouTube-on is elérhetők, csak éppen reklám nélkül. Érdemes kiemelni, hogy a lapnak nyilatkozó forrás kifejezetten az alacsony költségekre hivatkozik a podcastek bevezetése kapcsán.
„Ez egy mód lehet arra, hogy elképesztő mennyiségű tartalomhoz jussunk a szövegkönyvek árainak töredékéért" - nyilatkozta a bennfentes.
A podcastek bevezetése illeszkedne a Netflix azon stratégiájába, amelynek mentén nem is olyan régen az élő közvetítésekbe, beleértve az WWE-meccseket is belevágtak, tekintve, hogy ezek streamelése ugyancsak nem kerül százmilliókba. Továbbá a podcastek általános népszerűsége is az új formátum bevezetésére sarkallhatja a Netflixet, a YouTube népszerűségi listájának élén például továbbra is az ilyen típusú műsorok állnak: a cég elmondása szerint csak 2024-ben a a felhasználók mintegy 400 millió órányi podcastet néztek a televíziók képernyőjén.
Borítókép forrása: Netflix