Qistina Khalidah neve azoknak lehet igazán ismerős, akik rajonganak a társasjátékokért és különösen az olyan fantasy világokért, ahol a vizuális élmény is fontos szerepet kap.
Khalidah nemcsak a Reflexshop haladó társasjátékai között is megtalálható Acélfenyves kártyáinak, de a borítójának is illusztrátora volt. Ebben a cikkben betekintést nyerhetünk az ő kreatív folyamatába, és megnézhetjük, hogyan alkotta meg az egyedi karaktereket és világot, amely megelevenedik a táblán.
Az első lépések a koncepció kidolgozásában
Először is, képzeljük el azt a pillanatot, amikor valaki úgy dönt, hogy megtervez egy olyan társasjátékot, amely eltér a hagyományos fantasy formáktól. Ez kihívást jelentett Khalidah számára, de egyben lehetőséget is nyújtott arra, hogy valami teljesen újat hozzon létre.
Az elsődleges kihívása az volt, hogy törzsi és varázslatos elemeket integráljon úgy, hogy ne essenek bele a szokásos klisékbe. A két frakció „arca” lett a kiindulópont, mivel ezek alapjaiban határozzák meg mindegyik stílusát és hangulatát.
Azt akarta, hogy a játékosok már első pillantásra felismerjék és átérezzék ezeknek a karaktereknek az egyedi sajátosságait.
A két frakció közötti dinamikus egyensúly biztosítása érdekében Khalidah gondosan dolgozott azon, hogy egyik karakter se dominálja a másikat fizikailag. Az egyensúly fenntartásának érdekében az összes alak hasonló magasságúvá vált.
Ez a vizuális harmónia egy jól átgondolt döntés része volt, mivel a játékmenet során a frakciók egymással vetélkedve próbálják megszerezni a titokzatos kristályokat. A Fenyvesjárók és az Acélkérgűek más-más módon használják ki e rejtélyes tárgyakat: előbbi a mágikus és spirituális képességeiket erősíti, míg utóbbi innovatív találmányaik energiaforrásává teszi azokat.
Vizuális elemek és inspirációk
A tervezési folyamat során Khalidah sok időt töltött annak tanulmányozásával, hogyan lehet az egyszerű formákat és színeket úgy alkalmazni, hogy azok ne csak esztétikailag legyenek kielégítőek, hanem a játék dramaturgiájához is hozzáadjanak.
A Fenyvesjárók alaptermészetének vizuális megjelenítése külön figyelmet igényelt. Az öltözködésüket az erdők világa inspirálta, ami bonyolult mintázatokban és organikus formákban valósult meg. Maszkjaik, bundáik és mozdulataik tekintetében Khalidah gondos munkával alakította ki őket, ügyelve arra, hogy ne essen bele a gyakori fantasy csapdájába, ahol a karakterek túlzsúfolt, bestiaszerű külsőt öltenek.
Az Acélkérgűek megalkotása már gördülékenyebben alakult, hiszen az alapelveket a Fenyvesjárók esetében már lefektette. Itt egyfajta lovagi, de steampunk hatással szőtte meg a karaktereket. Khalidah számára fontos volt, hogy az innováció és a technológia dominanciája tükröződjön a felszerelésükön, így ezek a karakterek építészeti elemeket is magukban hordoznak.
A közös munka öröme
Munkája során Khalidah szorosan együttműködött a Mindclash Games csapatával, akik Schőberl Frigyes és Farkas Villő vezetésével irányították a projektet. Ez az együttműködés lehetővé tette, hogy a legjobb ötletek szülessenek meg, hiszen mindenki saját látásmódját és javaslatait hozhatta az asztalra. Ezért különösen elégedett lehet az elért végeredménnyel, amely nem csak őt, hanem a csapat minden tagját büszkeséggel töltheti el.