A guminyomás sokkal több tényezőt befolyásol, mint azt elsőre gondolnánk, ezért is kell kiemelten figyelni erre a paraméterre. Az Európai Unió szabályai szerint már 2014 óta kötelező minden új személyautóba valamilyen TPMS rendszert beépíteni, ami a nyomást figyeli, így a balesetek száma csökkenthető, illetve a teljesítményt is optimalizálni lehet.
Egy szenzor sokat tud segíteni
A gumiabroncs flottakezelés során is rendkívül fontos a biztonság, amiben a Gumiflex tud sokat segíteni. Ma már rengeteg útmutató vagy tipp érhető el arról, hogy hogyan lehet helyesen használni az abroncsokat. A hibákat hamarabb felismerhetjük, pláne, ha található a járműben egy modern szenzor. Napjainkban már teljesen természetes, hogy az új autók egyre fejlettebb technológiákkal jelennek meg, amelyek segítségével a biztonság és a hatékonyság még magasabb szintet képvisel.
Az elmúlt évtizedben az egyik legnagyobb újítás a Tire Pressure Monitoring System, azaz a TPMS rendszer, ami nagymértékben segíti a járművezetőket abban, hogy a megfelelő guminyomással induljanak útnak, illetve azonnal jelzést küld, ha a nyomásban valamilyen változás történik. Ez a paraméter minden helyzetben kulcsfontosságú a jármű biztonsága, teljesítménye és a vezetési élmény szempontjából. Ha túl magas vagy pont ellenkezőleg, túl alacsony, annak sok negatív következménye lehet.
Megnövekedhet az üzemanyag-fogyasztás, mivel a gördülési ellenállás nagyobb lesz és ezért több energiát kell kifejtenie az autónak, hogy ugyanazt a sebességet tartani tudja. A kopás is egyenetlenné válik, egyes részei az abroncsnak gyorsabban használódik el, így az élettartam jelentős mértékben csökkenni fog, hamarabb jön el a garnitúra cseréjének időpontja.
A menetstabilitás is negatív irányba változik, a fékezés nem fogja az elvárt szintet hozni, a féktáv sokkal hosszabb lesz, így a balesetveszély kockázata is megnövekszik. Még menet közben akár defektet is kaphatunk, ami mondanunk sem kell mekkora veszélyt jelent magasabb sebesség esetén például az autópályán.
A rendszerek működése
Kétféle TPMS rendszert különböztetünk meg. Az egyik a direkt, azaz közvetlen érzékelés, amikor a szenzor az abroncsokban található és külön-külön monitorozza azokat. Itt azonnal megkapjuk a szükséges adatokat.
A másik az indirekt, amikor a kerék fordulatszámát figyeli a rendszer az ABS és az ESP segítségével. Ez kevésbé pontos és csak nagyobb változás esetén kezd el jelezni, viszont olcsóbb a kialakítása.
A biztonságon nem szabad spórolni
Fontos kiemelni, hogy függetlenül attól mennyire idős az autó vagy éppen mióta használjuk a jelenlegi garnitúrát, mindig megfelelő állapotban kell útnak indulni. A guminyomást mindig ellenőrizni kell, hogy csak az ideális biztonsági feltételek teljesülése esetén guruljunk ki az útra. Ma már egyszerűen beszerezhetjük a megfelelő gumiabroncsokat akár szélsőséges körülményekre is.