A cél nem a megszakítás, hanem a beleolvadás.
Örökös küzdelem folyik a fogyasztók és a reklámok között, és úgy tűnik, mostanában utóbbiak állnak nyerésre: a hirdetők egyre erőszakosabb, ugyanakkor egyre kifinomultabb módszerekkel érik el, hogy a portékáik mindenhol ott legyenek, a tévében, az utcán, az interneten, tényleg mindenhol. Már a streamingszolgáltatók sem szolgálnak menedékül, amelyek kezdetben éppen azzal az ígérettel indultak útnak, hogy előfizetés fejében reklámok nélküli filmeket és sorozatokat kínáljanak. Ennek ellenére egyre több platform dönt úgy, hogy azok számára, akik csak kisebb összeggel fizetnek elő a szolgáltatásukra, bizony újra el kell viselniük a reklámokat.
A világ legnagyobb streamingszolgáltatójánál, a Netflixnél egy ideje már például elérhető egy reklámokkal „támogatott" előfizetési szint, ahol hamarosan mesterséges intelligenciával generált hirdetések is megjelenhetnek. A The Verge azt írja, hogy a Netflix állítólag egy olyan megoldáson dolgozik, amely „összefűzheti” a terméket a streamingszolgáltató műsoraival és filmjeivel. Hogy ez egészen pontosan mit is takar, egyelőre nem tudni biztosan, de úgy valahogy kell ezt elképzelni, hogy a reklámok valamilyen formában vizuálisan is illeszkedni fognak a Netflix filmjeihez, sorozataihoz. Az ötlettel a hirdetőknek szóló Upfront nevű rendezvényen állt elő a streamingszolgáltató, ahol állítólag egy Stranger Things ihlette háttér fölé helyeztek el egy reklámozni kívánt terméket.
Netflix will use AI to make ad breaks look less like ad breaks https://t.co/XCAaPzm5Y7
— The Verge (@verge) May 15, 2025
A cél tehát igazából az lenne, hogy a reklám ne tűnjön idegennek, belesimuljon a filmekbe, sorozatokba - passzoljon például a Wednesdayhez vagy A Bridgerton családhoz. A Netflix szerint a reklámok megjelenhetnek a nézés közben, valamint akkor is, ha a felhasználó leállítja a filmet. Úgy tudni, hogy az AI-jal felturbózott hirdetések 2026-tól érkezhetnek a streamingszolgáltatóra.
Borítókép forrása: Netflix