A Valve, FMPONE és a közösség is elégedett lehet Cache jövője miatt.
2019. óta vártunk rá, és márciusban végre befutott a felújított Cache, ami reményeink szerint méltó folytatása lehet annak az örökségnek, amit FMPONE és Volcano felépített. A kisebb-nagyobb változásokat hozó, de leginkább az eredeti verzióhoz visszatérő pályadizájn sokak fantáziáját megfogta. És mostanra kiderült, hogy köztük van a Valve is, mert hosszas huzavonát követően sikerült megegyeznie FMPONE-éknak a bellevue-i céggel egy olyan megoldásról, aminek a vége az lesz, hogy újra játszhatunk a közönségkedvenc térképen a hivatalos játékmódokban.
Történt ugyanis, hogy a Valve játékait adatbányászó Gabe Follower felfedezte, hogy az átszerkesztett CS2-es pályafájlstruktúrában feltűnt de_cache neve is. Miután tudjuk, hogy évek óta csak olyan mapekkel hajlandó komolyan számolni a Valve, amelyek 100%-ban az ő tulajdonukban állnak, sejthető volt, hogy valamilyen üzletet kötöttek az alkotók és a játék kiadója. Az erről szóló diskurzust látva FMPONE megerősítette, hogy ő és Volcaon valóban eladták Cache-t a Valve-nak, sőt még a grafikát is, amely s1mple híres esés közbeni noscope killjeit örökítette meg.
A közösség kérdéseire válaszolva FMPONE elárulta, hogy egészen eddig azért nem beszéltek Cache felvásárlásáról, mert a fejlesztőkre akarták hagyni ennek kommunikációját. De most, hogy kiderült, hozzátette, hogy a felújított változat esetében „már a megjelenés napján megkerestek minket” az ajánlattal, és hogy ez „megtisztelő volt”, ezért „nem hezitáltak egy percig sem” miatta. Erre fel valaki megkérdezte, hogy miért nem adták el a pályát korábban, ha a Valve érdekelt volt benne. FMPONE erre válaszolva elmondta, hogy csupán egyszer volt ilyen ajánlat az asztalon, még valamikor 2013-2015. között, és akkor úgy döntöttek, hogy jobban járnak, ha az Operationökből befolyó pénzt választják helyette.
Borítókép: Valve