Mit ad az UTM paraméterezés?

Mit ad az UTM paraméterezés?

Ha az online marketing világában mozogsz, biztosan szembesültél már azzal a kihívással, hogy a kampányaid hatékonyságát pontosan mérni tudd. Az UTM paraméterezés számomra mindig is az a láthatatlan hős volt, ami segített rendet tenni a káoszban. Emlékszem, amikor először találkoztam vele: egy nehezen követhető kampány sikerét sikerült vele feltérképezni, és azóta beleszerettem ebbe az eszközbe.

A modern digitális korszak lehetővé teszi, hogy ne csak találgatni kelljen, hanem konkrét adatokra támaszkodhassunk a stratégiáink finomításakor. Az UTM paraméterek és a facebook hirdetések pedig ehhez nyújtanak nekünk kapaszkodót, hiszen ezek segítségével nyerhetünk betekintést abba, honnan is érkezik a forgalmunk, és a hirdetések révén még több látogató léphet az oldalunkra.

Az UTM paraméterek működése

Lényegében az UTM paraméterek csupán apró kiegészítések, amelyeket az URL-ek mögé tapasztunk, de ami számukra rutinszerű művelet, az a Google Analytics számára aránytalanul nagy segítség. 

Ha valaha is próbáltál már kampányokat elemezni, tudod, hogy minden elérhető információ kincs. Ezekkel az adatokkal képesek vagyunk pontosan nyomon követni, mely kampányok, csatornák hozták a legnagyobb eredményeket, és mely területeken kellene még fejlesztenünk.

Az alapvető elemek

Az UTM rendszerének szíve öt kulcsfontosságú elem: forrás, médium, kampány, tartalom és kulcsszó. A három legfontosabb ezek közül adja meg azt az irányt, amire igazán szükséged van: melyik forrás hozott forgalmat, milyen típusú hirdetés volt hatékony, és melyik kampány hozott valódi eredményeket. Az opcionális elemeknél meg tudod nézni, mely tartalmi irány működött leginkább, és melyik kulcsszó volt a nyertes.

Tapasztalataim az UTM paraméterekkel

Amikor először kezdtem el UTM paramétereket használni, meglepődve tapasztaltam, milyen átláthatóan lehet megérteni az adatokat. Például egy korábbi kampány során kiderült, a Facebook hirdetéseim teljesítettek a legjobban, viszont máshol az Instagram is fontos szereplőnek bizonyult. Utólag visszatekintve, ezek az információk hatalmas értéket képviseltek.

Egy sportklubnál vagy rendezvényszervezésben próbálkozol? Az UTM paraméterek segítenek megmutatni, hogy egy focimeccset promózó kampány vagy egy jótékonysági futóverseny jobban teljesít-e, és ezeket az információkat felhasználva tervet készíthetsz a jövőbeli akciókhoz.

A Prioris tapasztalata

Ha még csak most kóstolsz bele az UTM paraméterezésbe, vagy úgy érzed, hogy kicsit elvesztél a rengeteg részletben, a Prioris nevével találkozni fogsz. Tapasztalt szakértőik az online marketing teljes spektrumán átfogó tudást biztosítanak, és szívesen segítenek azoknak, akik szeretnék optimalizálni vállalkozásuk teljesítményét a digitális térben.

Az UTM paraméterekkel nemcsak az online marketing sikere mérhető fel pontosan, hanem az is láthatóvá válik, melyek azok az elemek, amelyek a jövőbeli stratégiák gerincét adhatják. A kezedben van egy eszköz, amely segít a döntéshozatalban – te hogyan fogod ezt kihasználni?

Kövess Minket!



Gamer szótár


Üzlet - A belső motiváció ereje

Sokan azt gondolják, hogy a fizetés a legerősebb motiváció a munkahelyen. De vajon miért van az, hogy egy jó csapat, izgalmas feladat vagy fejlődési lehetőség sokkal hosszabb távon tartja lelkesnek az embereket, mint bármilyen béremelés? Az agilis módszertan egyik legfontosabb tanulsága, hogy a belső hajtóerő sokkal erősebb lehet, mint az anyagi ösztönzés. Nézzük meg, hogy működik ez az agilitás terén!

Üzlet - A méz és annak glikémiás indexe: tények és félreértések

A méz hosszú idők óta fontos szerepet játszik az emberi táplálkozásban, de még ma is gyakran alakulnak ki félreértések vele kapcsolatban, főleg az egészségügy területén. Legutóbb például egy televíziós műsorban azt sugallták, hogy a méz glikémiás indexe miatt kerülnünk kellene. De valóban van valami igazság ebben, vagy csak félreértelmezett adatokra támaszkodnak az aggályok?

Üzlet - Az elengedés új formája: vízi szertartások a Dunán és a Balatonon

A hagyományos temetések mellett egy új, különleges búcsúztatási forma is egyre inkább teret nyer Magyarországon: ez a vízi temetés. Gondolta már, milyen lehet a folyók vagy tavak ölelésében, a természet közvetlenségében végleg elbúcsúzni egy családtagtól? A hajókon megrendezett szertartások emlékezetessé teszik az elengedés pillanatait, megőrzik azok meghittségét.

Közvetítések