Ha az online marketing világában mozogsz, biztosan szembesültél már azzal a kihívással, hogy a kampányaid hatékonyságát pontosan mérni tudd. Az UTM paraméterezés számomra mindig is az a láthatatlan hős volt, ami segített rendet tenni a káoszban. Emlékszem, amikor először találkoztam vele: egy nehezen követhető kampány sikerét sikerült vele feltérképezni, és azóta beleszerettem ebbe az eszközbe.
A modern digitális korszak lehetővé teszi, hogy ne csak találgatni kelljen, hanem konkrét adatokra támaszkodhassunk a stratégiáink finomításakor. Az UTM paraméterek és a facebook hirdetések pedig ehhez nyújtanak nekünk kapaszkodót, hiszen ezek segítségével nyerhetünk betekintést abba, honnan is érkezik a forgalmunk, és a hirdetések révén még több látogató léphet az oldalunkra.
Az UTM paraméterek működése
Lényegében az UTM paraméterek csupán apró kiegészítések, amelyeket az URL-ek mögé tapasztunk, de ami számukra rutinszerű művelet, az a Google Analytics számára aránytalanul nagy segítség.
Ha valaha is próbáltál már kampányokat elemezni, tudod, hogy minden elérhető információ kincs. Ezekkel az adatokkal képesek vagyunk pontosan nyomon követni, mely kampányok, csatornák hozták a legnagyobb eredményeket, és mely területeken kellene még fejlesztenünk.
Az alapvető elemek
Az UTM rendszerének szíve öt kulcsfontosságú elem: forrás, médium, kampány, tartalom és kulcsszó. A három legfontosabb ezek közül adja meg azt az irányt, amire igazán szükséged van: melyik forrás hozott forgalmat, milyen típusú hirdetés volt hatékony, és melyik kampány hozott valódi eredményeket. Az opcionális elemeknél meg tudod nézni, mely tartalmi irány működött leginkább, és melyik kulcsszó volt a nyertes.
Tapasztalataim az UTM paraméterekkel
Amikor először kezdtem el UTM paramétereket használni, meglepődve tapasztaltam, milyen átláthatóan lehet megérteni az adatokat. Például egy korábbi kampány során kiderült, a Facebook hirdetéseim teljesítettek a legjobban, viszont máshol az Instagram is fontos szereplőnek bizonyult. Utólag visszatekintve, ezek az információk hatalmas értéket képviseltek.
Egy sportklubnál vagy rendezvényszervezésben próbálkozol? Az UTM paraméterek segítenek megmutatni, hogy egy focimeccset promózó kampány vagy egy jótékonysági futóverseny jobban teljesít-e, és ezeket az információkat felhasználva tervet készíthetsz a jövőbeli akciókhoz.
A Prioris tapasztalata
Ha még csak most kóstolsz bele az UTM paraméterezésbe, vagy úgy érzed, hogy kicsit elvesztél a rengeteg részletben, a Prioris nevével találkozni fogsz. Tapasztalt szakértőik az online marketing teljes spektrumán átfogó tudást biztosítanak, és szívesen segítenek azoknak, akik szeretnék optimalizálni vállalkozásuk teljesítményét a digitális térben.
Az UTM paraméterekkel nemcsak az online marketing sikere mérhető fel pontosan, hanem az is láthatóvá válik, melyek azok az elemek, amelyek a jövőbeli stratégiák gerincét adhatják. A kezedben van egy eszköz, amely segít a döntéshozatalban – te hogyan fogod ezt kihasználni?