Tarolt a mozikban a dinós szuperprodukció.
Jól pozícionálta magát a Jurassic World: Újjászületés (Jurassic World: Rebirth) a mozikban, ugyanis az indulása a július 4-i hosszúhétvégére esett az Egyesült Államokban, így várható volt, hogy a szokottnál is többen döntenek majd úgy, hogy beülnek a moziba. A tipp pedig bejött: Gareth Edwards új filmjére annyi néző váltott jegyet, mintha muszáj lett volna.
A 180 millióból készült dinós produkció öt nap leforgása alatt 147,3 millió dollárt hozott Észak-Amerikában, ami bár szép teljesítmény, érdemes megjegyezni, hogy a 2022-es Jurassic World: Világuralom három nap leforgása alatt hozott közel ugyanennyit, egészen pontosan 143,4 milliót. Ugyanakkor nemcsak a tengerentúlon voltak kíváncsiak a kultikus franchise hetedik részére, világszinten is sokan ültek be az Újjászületésre, így a film globálisan már több mint 318 millió dollárt kapart össze a Universal stúdiónak. Ezzel egyébként az idei év második legnagyobb globális rajtját produkálta a Scarlett Johansson, Jonathan Bailey és Mahershala Ali nevével fémjelzett blockbuster.
Visszautazva kicsit a tengerentúlra, a hosszúhétvége ezüstérmese a Brad Pitt nevével fémjelzett F1-film lett a mozikban, ami a második hétvégéjén 54 százalékos visszaeséssel 26 millió dollárt hozott - kiritkánkat a filmről ITT olvashatjátok. Bár az Apple-nek még tepernie kell azért, hogy a 300 millió dollárból készült produkciót pénzügyileg is sikeressé tegye, már most az a hír járja, hogy a rendező, Joseph Kosinski a második részen töri a fejét.
A bronzérmet pedig a tengerentúlon egy ugyancsak Universal-produkció, az Így neveld a sárkányodat zsebelte be (kritikánk ITT), ami még június közepén rajtolt el, de még így is sikerült 11 millió dollárt hoznia a stúdiónak.
Borítókép forrása: Universal