Szájról szájra: a szóbeszéd ereje a marketingben

Szájról szájra: a szóbeszéd ereje a marketingben

Manapság, amikor az internet dominálja a marketing világát, gondoltad volna, hogy a hagyományosabb módszerek még mindig áttörést jelenthetnek?

A szájról szájra terjedő marketing, vagy Word of Mouth (röviden WOM), ma is kiemelkedően eredményes lehet. 

Ennek nagyon egyszerű az oka: az emberek bíznak mások személyes ajánlásaiban, főleg, ha vásárlási döntést hoznak. Több elemzés is bizonyítja, hogy sokan inkább a barátaik vagy családtagjaik véleményére hagyatkoznak, mintsem a közösségi média hirdetéseire.

A MiniCRM felhő alapú szoftverével azonban kiaknázhatod a szájmarketingben lévő lehetőségeket is.

A szóbeszéd hatalma: valós élmények és példák

Képzeld el, hogy sportolóként a legjobb futócipőt keresed. Hiába böngészed át az internetet, tanácstalan vagy az óriási kínálat láttán. Amikor azonban egy barátod vagy sporttársad megosztja veled, hogy melyik cipőt találta a legmegfelelőbbnek, szinte biztos, hogy az ő szavára hagyatkozol. Miért? Mert egy valós élmény hitelessége felülírhatja a reklámok ígéreteit.

Kockázatok és mellékhatások: a negatív hírek terjedése

Bár a szájról szájra marketing nagyszerű eszköz, könnyen vissza is üthet. Ha valaki csalódik, nagyon gyorsan terjedhetnek a rossz hírek. Gondolj vissza egy olyan esetre, amikor szívesen kipróbáltál volna egy új pizzériát, de egy ismerősöd lebeszélt róla, mert neki korábban rossz élménye volt vele. Senki sem szereti a kellemetlen meglepetéseket. 

A nem megfelelő élmények könnyen belevésődnek a vásárlók tudatába, és többen osztják meg ezeket, mint a pozitívakat. Kutatások szerint egy elégedetlen vevő akár 9-15 ismerősével is megosztja rossz tapasztalatát, ami a márka hírnevére nagy hatással lehet.

Pozitív élmények kialakítása: tippek a hatékony WOM-hoz

Ha azon tűnődsz, hogyan biztosíthatod, hogy a vásárlók pozitívan beszéljenek rólad, kövesd az alábbi egyszerű tippeket:

Kimagasló ügyfélszolgálat: Nyújts olyan szolgáltatást, amit a vásárlók nem fognak elfelejteni! Ha valami igazán különlegeset tapasztalnak, azt tovább fogják adni.

Váratlan meglepetések: Mindenki szereti a kellemes meglepetéseket, legyen az extra szolgáltatás vagy apró figyelmesség. Az ilyen élmények gyakran meghaladják a szokásos üzleti gyakorlatokat.

Közösségi média: Tölts minél több időt a közösségi médiában, és ne felejtsd el: az emberek szeretnek posztolni, kommentelni! A közösségi platformokon való aktív jelenlét elősegíti a közönség pozitív benyomását a cégről.

Együttműködés influenszerekkel: Az influenszerek nagy hatással vannak a közönség döntéseire, különösen a fiatalabb generációk körében. Az ő pozitív véleményük sokat nyomhat a latba a márkád megítélésében.

Közösség támogatása: Vegyél részt helyi kezdeményezésekben! Ezzel nemcsak a közösséget segíted, hanem a márka imázsát is építed. Ez lehet akár sportesemények támogatása vagy jótékony célú akciókban való részvétel.

Kövess Minket!



Gamer szótár


Üzlet - Ablakbeépítés: hogyan válasszunk okosan?

Otthonunk felújítása vagy egy új épület tervezése során az ablakok elhelyezése fontos szerepet tölt be. Ezek a döntések hosszú távon befolyásolják mindennapi életünket és az otthonunk energiahatékonyságát.

Üzlet - A belső utazás új távlatai

Az április minden évben különleges időszak az önismeretre vágyóknak. Ahogy a természet új színekkel és illatokkal köszönti a tavaszt, a belső világunk is megújulásra vágyik.

Üzlet - Merjünk kísérletezni és élvezzük a pozitív hatásait!

Az önismeret egy folyamatos felfedezőút, egy élethosszig tartó tanulási folyamat, melynek során egyre mélyebbre ásunk magunkban, egyre többet tudunk meg arról, hogy kik is vagyunk valójában, és mik azok a dolgok, amik boldoggá, kiegyensúlyozottá tesznek minket.

Közvetítések