Manapság, amikor az internet dominálja a marketing világát, gondoltad volna, hogy a hagyományosabb módszerek még mindig áttörést jelenthetnek?
A szájról szájra terjedő marketing, vagy Word of Mouth (röviden WOM), ma is kiemelkedően eredményes lehet.
Ennek nagyon egyszerű az oka: az emberek bíznak mások személyes ajánlásaiban, főleg, ha vásárlási döntést hoznak. Több elemzés is bizonyítja, hogy sokan inkább a barátaik vagy családtagjaik véleményére hagyatkoznak, mintsem a közösségi média hirdetéseire.
A MiniCRM felhő alapú szoftverével azonban kiaknázhatod a szájmarketingben lévő lehetőségeket is.
A szóbeszéd hatalma: valós élmények és példák
Képzeld el, hogy sportolóként a legjobb futócipőt keresed. Hiába böngészed át az internetet, tanácstalan vagy az óriási kínálat láttán. Amikor azonban egy barátod vagy sporttársad megosztja veled, hogy melyik cipőt találta a legmegfelelőbbnek, szinte biztos, hogy az ő szavára hagyatkozol. Miért? Mert egy valós élmény hitelessége felülírhatja a reklámok ígéreteit.
Kockázatok és mellékhatások: a negatív hírek terjedése
Bár a szájról szájra marketing nagyszerű eszköz, könnyen vissza is üthet. Ha valaki csalódik, nagyon gyorsan terjedhetnek a rossz hírek. Gondolj vissza egy olyan esetre, amikor szívesen kipróbáltál volna egy új pizzériát, de egy ismerősöd lebeszélt róla, mert neki korábban rossz élménye volt vele. Senki sem szereti a kellemetlen meglepetéseket.
A nem megfelelő élmények könnyen belevésődnek a vásárlók tudatába, és többen osztják meg ezeket, mint a pozitívakat. Kutatások szerint egy elégedetlen vevő akár 9-15 ismerősével is megosztja rossz tapasztalatát, ami a márka hírnevére nagy hatással lehet.
Pozitív élmények kialakítása: tippek a hatékony WOM-hoz
Ha azon tűnődsz, hogyan biztosíthatod, hogy a vásárlók pozitívan beszéljenek rólad, kövesd az alábbi egyszerű tippeket:
Kimagasló ügyfélszolgálat: Nyújts olyan szolgáltatást, amit a vásárlók nem fognak elfelejteni! Ha valami igazán különlegeset tapasztalnak, azt tovább fogják adni.
Váratlan meglepetések: Mindenki szereti a kellemes meglepetéseket, legyen az extra szolgáltatás vagy apró figyelmesség. Az ilyen élmények gyakran meghaladják a szokásos üzleti gyakorlatokat.
Közösségi média: Tölts minél több időt a közösségi médiában, és ne felejtsd el: az emberek szeretnek posztolni, kommentelni! A közösségi platformokon való aktív jelenlét elősegíti a közönség pozitív benyomását a cégről.
Együttműködés influenszerekkel: Az influenszerek nagy hatással vannak a közönség döntéseire, különösen a fiatalabb generációk körében. Az ő pozitív véleményük sokat nyomhat a latba a márkád megítélésében.
Közösség támogatása: Vegyél részt helyi kezdeményezésekben! Ezzel nemcsak a közösséget segíted, hanem a márka imázsát is építed. Ez lehet akár sportesemények támogatása vagy jótékony célú akciókban való részvétel.