Szájról szájra: a szóbeszéd ereje a marketingben

Szájról szájra: a szóbeszéd ereje a marketingben

Manapság, amikor az internet dominálja a marketing világát, gondoltad volna, hogy a hagyományosabb módszerek még mindig áttörést jelenthetnek?

A szájról szájra terjedő marketing, vagy Word of Mouth (röviden WOM), ma is kiemelkedően eredményes lehet. 

Ennek nagyon egyszerű az oka: az emberek bíznak mások személyes ajánlásaiban, főleg, ha vásárlási döntést hoznak. Több elemzés is bizonyítja, hogy sokan inkább a barátaik vagy családtagjaik véleményére hagyatkoznak, mintsem a közösségi média hirdetéseire.

A MiniCRM felhő alapú szoftverével azonban kiaknázhatod a szájmarketingben lévő lehetőségeket is.

A szóbeszéd hatalma: valós élmények és példák

Képzeld el, hogy sportolóként a legjobb futócipőt keresed. Hiába böngészed át az internetet, tanácstalan vagy az óriási kínálat láttán. Amikor azonban egy barátod vagy sporttársad megosztja veled, hogy melyik cipőt találta a legmegfelelőbbnek, szinte biztos, hogy az ő szavára hagyatkozol. Miért? Mert egy valós élmény hitelessége felülírhatja a reklámok ígéreteit.

Kockázatok és mellékhatások: a negatív hírek terjedése

Bár a szájról szájra marketing nagyszerű eszköz, könnyen vissza is üthet. Ha valaki csalódik, nagyon gyorsan terjedhetnek a rossz hírek. Gondolj vissza egy olyan esetre, amikor szívesen kipróbáltál volna egy új pizzériát, de egy ismerősöd lebeszélt róla, mert neki korábban rossz élménye volt vele. Senki sem szereti a kellemetlen meglepetéseket. 

A nem megfelelő élmények könnyen belevésődnek a vásárlók tudatába, és többen osztják meg ezeket, mint a pozitívakat. Kutatások szerint egy elégedetlen vevő akár 9-15 ismerősével is megosztja rossz tapasztalatát, ami a márka hírnevére nagy hatással lehet.

Pozitív élmények kialakítása: tippek a hatékony WOM-hoz

Ha azon tűnődsz, hogyan biztosíthatod, hogy a vásárlók pozitívan beszéljenek rólad, kövesd az alábbi egyszerű tippeket:

Kimagasló ügyfélszolgálat: Nyújts olyan szolgáltatást, amit a vásárlók nem fognak elfelejteni! Ha valami igazán különlegeset tapasztalnak, azt tovább fogják adni.

Váratlan meglepetések: Mindenki szereti a kellemes meglepetéseket, legyen az extra szolgáltatás vagy apró figyelmesség. Az ilyen élmények gyakran meghaladják a szokásos üzleti gyakorlatokat.

Közösségi média: Tölts minél több időt a közösségi médiában, és ne felejtsd el: az emberek szeretnek posztolni, kommentelni! A közösségi platformokon való aktív jelenlét elősegíti a közönség pozitív benyomását a cégről.

Együttműködés influenszerekkel: Az influenszerek nagy hatással vannak a közönség döntéseire, különösen a fiatalabb generációk körében. Az ő pozitív véleményük sokat nyomhat a latba a márkád megítélésében.

Közösség támogatása: Vegyél részt helyi kezdeményezésekben! Ezzel nemcsak a közösséget segíted, hanem a márka imázsát is építed. Ez lehet akár sportesemények támogatása vagy jótékony célú akciókban való részvétel.

Kövess Minket!



Gamer szótár


Üzlet - Diploma: belépő a jövőbe – a TDK pedig a kulcs a kitűnéshez (X)

A diploma ma is az egyik legfontosabb mérföldkő az életben. Nemcsak a tudást és a kitartást szimbolizálja, hanem belépőt jelent a szakmai világba – legyen szó tudományos, vállalati vagy közszféráról. Egy diploma azonban ma már önmagában ritkán elég ahhoz, hogy valaki igazán kitűnjön a tömegből. Ebben segíthet a Tudományos Diákköri Konferencia, ismertebb nevén a TDK.

Üzlet - Neil deGrasse Tyson is ott lesz az MVM Future Talks szakértői között (X)

Neves szakértőkkel, köztük Neil deGrasse Tysonnal érkezik az MVM Future Talks hatodik évada. A neves magyar tudósok mellett a tudományos ismeretterjesztést küldetésének tekintő, szórakoztató stílusáról ismert amerikai asztrofizikus is megosztja a nézőkkel, hogyan látja az űrkutatás jelenét és jövőjét.

Üzlet - Túlélni a zsarolóvírust – hogyan lehet a kiberreziliencia versenyelőny? (X)

A zsarolóvírus-támadások nem csupán technikai fennakadásokat vagy átmeneti anyagi veszteségeket okoznak – hanem akár egy teljes vállalkozás bukását is jelenthetik. A siker kulcsa egyre inkább az, hogy a cégek mennyire képesek megelőzni a bajt, illetve helyreállni belőle. Az ESET kiberbiztonsági szakértői úgy vélik, hogy a kiberreziliencia ma már nem csak IT-kérdés, hanem egyenesen üzleti túlélési stratégia.

Üzlet - Tízmillió forint és teljes brandépítés vár a streetwear-úttörőkre (X)

A sneaker ma már nem csupán cipő, hanem kultúra. Egy jelenség, ami egyszerre szól önkifejezésről, közösségről és üzletről. Most a hazai fiatal alkotók, tervezők és vállalkozók is megmutathatják, mire képesek: elindult a Size-Up powered by Lounge Group, amely a sneaker- és streetwear-szcéna legígéretesebb új szereplőit keresi.

Közvetítések