Vita robbant ki a színésznővel készült American Eagle-kampány körül.
Összekapott az amerikai jobb- és baloldal az American Eagle nevű farmermárka legújabb, Sydney Sweeney-vel reklámozott kampánya miatt. A reklámban az a szójáték szerepel, hogy „Sydney Sweeney has great jeans”, ami egyszerre utal a jeans, azaz farmer és a genes, azaz gének szavakra, mivel angolul mindkettőt nagyon hasonlóan ejtik, vagyis a mondat értelmezhető úgy is, hogy „Sydney Sweeney-nek nagyon jó farmerja van", illetve úgy is, hogy „Sydney Sweeney-nek nagyon jó génjei vannak".
A kritizálók szerint a probléma ezzel az, hogy a reklám a fehér bőrszín és a vékony testalkat dicsőítését helyezi ezzel a fókuszba, egyesek pedig úgy vélik, hogy a márka lényegében az eugenetikát élteti, vagyis azt a tudományos és társadalmi mozgalmat, amely a „jobb gének” megőrzésére és a „rossz gének” kiszűrésére törekedett az emberi populációban - a tudományos irányzatot a náci Németország is kifordította és beépítette az ideológiájába.
„A géneket a szüleinktől örököljük, ezek befolyásolják például a hajszínünket, a személyiségünket vagy a szemünk színét. Az én génjeim pedig… kékek” - hallható a 27 éves színésznő szájából az egyik reklámvideóban.
Bár a reklámot sok kritika érte főképp a liberális oldalról, az amerikai konzervatív oldal szerint „nincs itt semmi látnivaló". A Fehér Ház kommunikációs vezetője, Steven Cheung és Megyn Kelly médiaszemélyiség szerint a reklám körül kialakult reakció egész egyszerűen nevetséges és eltúlzott, a cancel culture tökéletes iskolapéldája.
„Ez a torz, idióta és sűrű liberális gondolkodás az egyik fő oka annak, hogy az amerikaiak úgy szavaztak 2024-ben, ahogy” - írta a Fehér Ház kommunikációs vezetője az X-en.
A Sweeney-vel készült reklámkampányt többen a túlzott szexualitása miatt is kritizálják, és sokan a 1980-as évekbeli Calvin Klein-féle kampányt emlegetik fel, amelyben az akkor mindössze 15 éves Brooke Shields kapott főszerepet, akit a bírálók szerint túlzottan is provokatívan mutattak be.
Borítókép forrása: Depositphotos / Image Press Agency