Az Apple filmes szabálya ugyan szigorú, de nem példanélküli.
Decemberben érkezik a Netflixre az új Tőrbe ejtve-film, ami az Ébredj fel, halott ember alcímet kapta, a hét elején pedig az első teljes értékű előzetes is befutott hozzá. A harmadik filmet ezúttal is Rian Johnson jegyzi, aki az első és második részt is dirigálta, és bár azt nem tudni, hogy Benoit Blanc legújabb kalandjában lesz-e iPhone, a rendező egy korábbi interjúja alkalmával egy aprócska érdekességet árult el az almás telefonok és a filmes világ viszonyáról.
Johnson még 2020-ban beszélt arról a Vanity Fairnek, hogy az Apple ugyan engedélyezi az iPhone-ok használatát a filmekben, de azzal a kitétellel, hogy a rosszfiúk kezébe nem kerülhet almás telefon. Például a Tőrbe ejtve első része esetében Jamie Lee Curtis karaktere iPhone-t használ - aki bár nem kifejezetten pozitív, de azért nem is negatív figura -, a gonosz karaktereknek azonban más telefonja volt. Bár az Apple hivatalosan sosem állított ilyet, nem nehéz kitalálni, hogy miért hozhatták a cupertinóiak ezt az íratlan szabályt. A válasz az, hogy ezek a fajta szabályozások segítik, hogy a márka pozitív színben tűnhessen fel a popkultúrában.
Az Apple kontrolálása egyébként nem egyedi, a The Guardian cikke szerint más prémium márkák is előszeretettel szabályozzák, hogy a termékeik milyen karakterekkel és milyen helyzetekben jelenhetnek meg a nagyvásznon. Például az alkohol- vagy autómárkák esetében rendszerint kikötés, hogy a termékeiket nem használhatják fel alkoholista vagy balesetet okozó karakterekhez.
Hogy mennyire komolyan veszik ezt a márkák, azt jól mutatja, hogy Danny Boyle 2008-as sikerfilmjében, a Gettómilliomosban a Coca-Cola és a Mercedes is felbukkant, és mindkét márka kifejezetten megsértődött a stúdióra, amiért az engedélyük nélkül a történetben a termékeik egy nyomornegyedben bukkantak fel. Hasonlóképen Daniel Craig visszautasított egy Samsung-ajánlatot a Spectre – A Fantom visszatérben, mert a kütyüt nem tartotta megfelelőnek James Bond karakteréhez, ami azt mutatja, hogy a márkák és a sztárok egyaránt szigorúan megválogatják, hogy milyen filmes környezetben jelenhetnek meg.
Borítókép forrása: Lionsgate