A Google ügyesen kerüli ki a rémisztő ember-imitációt első mesterséges intelligencia-reklámjában.
Bár az AI térnyerése vitathatatlan, az már más kérdés, hogy hogyan fogadják például a vásárlók, hogy a márkák olykor már nem emberekkel próbálják meggyőzni a vásárlóikat, hogy vegyék meg, amit kínálnak, hanem a mesterséges intelligenciával. Szeptemberben a világ egyik legismertebb technológiai cége, a Vodafone állt elő egy olyan hirdetéssel, amelyben egy algoritmusokkal létrehozott nő promótálta a terméküket, most pedig itt a Google első, teljes mértékben mesterséges intelligencia által generált reklámja is, amit a saját modelljükkel, a Veo 3-mal készítettek.
A Google óvatosabban nyúlt a témához, mint a Vodafone, ugyanis nem egy embert helyettesítettek az algoritmusokkal, hanem egy pulykát - az már persze más kérdés, hogy mit gondolnak minderről a pukykaszínészek, de most inkább lapozzunk. A történet főszereplője egészen konkrétan egy plüsspulyka, aki az AI-mód használatával próbál elmenekülni a farmról egy olyan helyre, ahol nem ünneplik a Hálaadást. Ez egyébként az első alkalom, hogy a Google saját magát reklámozza egy teljesen AI-val készített videóval.
Bár a videót teljes egészében a mesterséges intelligencia generálta, a The Wall Street Journal megjegyzi, hogy a kreatív ötletet a cég Google Creative Lab nevű részlege dolgozta ki, az AI-t pedig főként a vizuális fejlesztéshez használták, a végső változatot emberi színészek, rendezők és producerek finomították.
Úgy tudni, hogy az AI plüsspulyka a tévében, a mozikban és digitális felületeken is látható lesz, sőt egy karácsonyi verzióval is készül majd a Google.
Borítókép forrása: Google