A MOBA rajongóknak maga a paradicsom a nyár végi esport szezon - egyszerre zajlik a legnagyobb DotA2 rendezvény és a különböző LoL régiók rájátszásai. Nehéz nem párhuzamot vonni közöttük.
Az idei TI túlzás nélkül az egyik legjobb esport rendezvény volt, amit az elmúlt években szerveztek. Bravúros végeredmény, gyakorlatilag tökéletes szervezés, jó rendszer. Mit tanulhat ettől a hagyományosan elég makacs Riot Games, vagy legalábbis az LCS?
Fülkeforradalom
Az egyik fontos és unalomig ismételgetett pont, ami csak a nyugati régiókat érinti, az a hangszigetelt fülkék használata. Koreában és Kínában ilyeneket használnak emberemlékezet óta, de valamiért az LCS szervezői nem hajlandóak ezeket bevezetni. A zajszűrő headsetek jól végzik a dolgukat, de a mikrofonok felveszik a közönség zajait, ami nagyon zavaró egy nagy közönség előtt, erre már több játékos is panaszkodott.
ReignOver szerint a tavaly tavaszi madridi LCS döntőn sokszor egyáltalán nem hallották egymást a tömegtől. Az ellenérvek sem állnak erős lábon - a TI alatt Augmented Reality kellékekkel sikerült feldobni a dolgokat és más esportok is gond nélkül használják a fülkéket.
A közönségi élmény nem ettől fog elromlani, de az eléggé belerondíthat a dologba, ha az ember kedvenc csapata mondjuk pont azért kap ki, mert szó szerint nem értik egymást.
Pick & Ban
Egy másik fontos dolog, ami felkeverhetné az állóvizet, az a rendelkezésre álló bannok száma és elhelyezése. A DotA2 kevesebb játszható karaktert hordoz (DotA - 112, LoL - 132), de mégis ezek 95%-át pickelték a TI alatt. Hogy lehet ez?
A választási fázisban összesen 5-5 hőst tud bannolni a két csapat, azokat a pickekkel váltogatva. Így mindkét csapatnak van lehetősége kitiltani azokat, amiket túl erősnek gondol, tud célozni egyes játékosokat, vagy épp teljesen ráboríthatja az asztalt az ellenséges kompozícióra egy-két jól célzott kitiltással a pickek között.
Ban Ban Ban Ban Pick Pick Pick Pick Ban Ban Ban Ban Pick Pick Pick Pick Ban Ban Pick Pick
A DotA2 pick & ban rendszere (Captains Mode) narancs és kék csapatok esetén.
Ez arra kényszeríti a játékosokat, hogy több karakterrel legyenek naprakész szinten és arra kényszeríti a csapatokat, hogy többféle stratégiát is kipróbáljanak.
Worlds formátum
A TI alatt a csoportmérkőzések után a verseny egy fő ágra és egy vigaszágra bomlik. Itt a főágról kieső szereplő átkerül az utóbbira és új esélyt kap. Ez történetek szempontjából nagyon izgalmas lehet, egy csapat új esélyt kapva esetleg a döntőben köthet ki, mint az történt idén is a Digital Chaos csapatával.
Az idei TI ágrajza. Forrás: wiki.teamliquid.net
A jelenleg használt Worlds formátum a csoportok után (amiből ott kettő helyett négy van) elosztja nyolcad- majd negyeddöntőkre a csapatokat, akik Bo5 szériákban küzdenek meg. Itt a vesztes elhagyja a tornát, a győztes továbbjut a következő körbe. Ennek a formátumnak az az előnye, hogy rövidebb idő alatt végig lehet vele csinálni egy tornát, ami egyben sajnos kevesebb meccset is jelent.
A TI rendszerében a vigaszágon Bo1 és Bo3 meccsek voltak, amiket viszont én személy szerint nem szeretnék a Worlds színpadon viszontlátni a csoportok után. Ha ezeket Bo5-ra váltjuk, az keményen elnyújthatja a versenyt, aminek komoly anyagi vonzata lehet a Riot részéről, valószínűleg ezért nem is preferáltál eddig ezt a rendszert.
Ami persze akkor jelenthetne gondot, ha Worlds nem lenne eleve hosszabb.
Nekem személy szerint nincs kifogásom a jelenlegi egyenes kieséses rendszerrel, én főleg azt szeretném, ha több csapatot hívnának és vagy a csoportokat bővítenék, vagy esetleg több csoportot hoznának létre.
Meg persze azt, hogy ne csak Worlds, MSI és az a pár IEM legyen egy évben. Lehetne például egy nemzetek közötti torna, amiről korábban már ötleteltünk egyet.