Örülnek a profik a mapcserének?
Az Inferno a Counter Strike egyik ikonikus pályája: az volt az 1.6-nál is és az a Global Offensive-en belül is. Nagyon sok bajnokság döntője végződött ezen a pályán és olyan megmozdulásokat láthattunk rajta, amit máig emleget a CS közösség. Minden apró négyzetcentiméretét kívülről ismerik, ezért volt az, hogy az itt játszott meccsek mindig közel voltak és soha nem lehetett megmondani, ki az igazán esélyes.
Az év elején a Valve ledobta a bombát, amikor bejelentette, hogy az Inferno kikerül a CS:GO aktív kompetitív pályái közül és a helyét a Nuke egy felújított változata fogja átvenni. Ennek a változásnak durva hatása volt a profi bajnokságokra, mert gyakorlatilag egy teljesen új pálya lecserélte a CS:GO egyik szimbólumát. A csapatoknak nagyon gyorsan taktikákat kellett kitalálni a Nuke-ra és elfelejteni mindent, amit az Infernoról tudtak. De ez nem csak arról szól, hogy új pályát kell megtanulni, hiszen hatással van a teljes pick/ban fázisra is, a csapatoknak taktikázniuk kell attól függően, hogy mennyire tudnak ők vagy az ellenfél játszani a pályán.
A profik véleményei nagyon különböznek ezzel kapcsolatban. A legtöbb top csapat már belakta a pályát, nincs gondjuk vele, de azért a nagyobb bajnokságokon még mindig sokszor látható a ban listán, ez látszik a lenti ábrán is. Az tuti, hogy felrázta a profi mezőnyt a pályacsere, de az továbbra is a vita központjában van, hogy ez egy jó vagy rossz dolog.
„Nem vagyok a Nuke legnagyobb rajongója. Játszottunk rajta párszor és megpróbáltuk a legtöbbet kihozni belőle, de túlságosan kaotikus, máig nem tudjuk, hogy kéne játszani rendesen. Túl sok mindent kell megtartani, sok múlik az időzítéseken és ha valamit nem jól becsülsz meg akkor bukta. Egyszerűen rossz a pálya.” mondta Robin „flusha” Rönnquist, a Fnatic korábbi játékosa, azé a csapaté, akiket nemrég még a világ legjobbjának tartottak.
Ez a vélemény nagyban tükrözi a legtöbb profi gondolatmenetét, sokan nem szeretik, de azért volt, akinek bejött az újdonság, ilyen csapat volt a Ninjas in Pyjamas, akik anno a legjobbak voltak a Nuke régi verzióján.
„Mindannyian imádjuk a Nuke-ot. Nagyon sokat játszottunk ezen a pályán, meg merem kockáztatni, hogy ez fekszik nekünk a legjobban. Nagyon izgatottak vagyunk amiatt, hogy ismét lehet rajta menni, de azért biztos kell egy kis idő, hogy megint mi legyünk rajta a legjobbak.” mondta Adam „friberg” Friberg, a NiP játékosa.
Már a korábbi Nuke is rendesen megosztotta a csapatokat. Az olyanok, mint a NiP mindig kivették, mások pedig kerülték, mint a pestist. Az új verzió úgy tűnik, hasonló lesz, annyi különbséggel, hogy még azok a játékosok is, akik szerették a régi Nuke pályát, is szívesebben nyomulnának az Infernón.
„Szerintem alapból rossz lépés volt kivenni a Nuke-ot az aktív pályák közül, akik anno nem játszottak ezen a pályán, nem tudták, hogy kell rajta játszani. Az pedig, hogy kivették az Infernot, szerintem megint nem volt jó megoldás. Maga a pálya először a CT oldalnak kedvezett, de egy jó adag változtatás után, főleg az új köridő után, szerintem jobb lett. Sajnálom, hogy kivették, azt pedig még inkább, hogy a Nuke kerül a helyére, mert az a pálya még nincs kész. Ami a leginkább aggaszt, hogy Nuke folyamatosan változik, ha kijön egy update, abba mindig tuti benne van. Szóval ha most leülök és beletolok egy csomó időt, hogy jobb legyek rajta és mondjuk a Valve kidob egy nagyobb változtatást, akkor az egész mehet a kukába.” - mondta Finn „karrigan” Andersen, az Astralis kapitánya.
Várható volt, hogy az Inferno kirotálódása sok embert bosszantani fog, főleg azokat, akik sokat játszottak ezen a pályán. De ha megnézzük a mostani aktív pályákat, akkor a Nuke-on kívül nem nagyon van olyan, ami ne lenne beton stabil. A mostani világbajnok csapat SK Gaming csapatkapitánya azonban adott pár ötletet, hogy mit cserélhetett volna még le a Nuke.
„Hogy őszinte legyek, az Infernonak maradnia kellett volna. Ha egy pályát ki kellene venni, akkor az a Cobblestone lenne vagy talán a Dust II, de a Dust II az a pálya, amiről mindenki ismeri a CS-t, szóval nem túl egyszerű kidobni. De a Cobblestone simán mehetne, amennyire nincs kiegyenlítve. De az azért tuti, hogy ez nem a mi döntésünk, szóval nekiállunk gyakorolni rajta és reméljük a legjobbakat.” - mondta Gabriel „FalleN” Toledo.
Végül pedig ki másnak ne lenne ellentétes véleménye, mint a NiP edzőjének. Mint edző és 1.6-os legenda, Björn „THREAT” Pers is megosztotta a véleményét az Inferno kikerülésével kapcsolatban.
„A Nuke kilométerekkel jobb pálya mint az Inferno, ami a legrosszabb volt a bajnoki pályák közül. Túl random volt és a stratégia itt kapta a legkisebb szerepet, sehonnan nem lehetett információt szerezni, a legjobb esetben is csak tippelni lehetett. Egy percre sem szerettem emiatt.” mondta THREAT.
Igazából mindegy, hogy mit gondolnak a játékosok a változásról, egyvalami biztos, meg kell szokniuk az új Nuke-ot. Ha van egy olyan pálya, amin nem tud játszani egy profi csapat, az hihetetlen hátrány. De a vélemények egyvalamiben egyetértenek, a cserét nem most, pontosabban, nem így kellett volna eszközölni. Sok a gond a Nuke-kal, amit nagyon gyorsan ki kéne rostálni, és a klasszikus Inferno mindig is a CS:GO egyik legjobb pályája marad. Hogy mi lesz ezzel a két pályával a jövőben, az még nem tiszta, de most úgy tűnik, a Valve elsiette a dolgot.