Hihetetlennek hangzik, de nem csak úgy lehet jobb egy játékos, ha egymás után nyomja a DM-eket.
Egy idő után arra is rá lehet unni, ha az ember csak lövöldözik és lövöldözik. Hihetetlennek hangzik, de nem csak úgy lehet jobb egy játékos, ha egymás után nyomja a DM-eket. Sőt, egyes vélemények szerint a folyamatos Deathmatch játszmák csak rontják a képességeket, mert egy idő után belefásul az ember. De szerencsére van alternatíva a játékon belül. És némelyik közülük olyan poén, hogy bele lehet feledkezni és órákig azt nyomni anélkül, hogy észrevenné az ember. És még fejleszt is!
Surf
Szörfölni iszonyatosan poén és meglepően addiktív. Emellett pedig több dolgot is fejlesztenek ezek a pályák. Először is, az egészet kétféleképpen lehet csinálni. Van a „Skill surf” és a „Surf arena”. Persze ha valaki most látja először a pályát, annak érdemes elolvasnia pár dolgot a Dignitas honlapján, hogy mégis mit kell itt csinálni. A „Skill surf” az pontosan az, amit a név takar. A Surf pályák kemények, kell hozzá a tudás, meg kell tanulni a különböző útvonalakat és nem igazán lehet hibázni. A pályákon időlimit és persze ranglisták is vannak, így a játékosok versenghetnek a saját vagy mások legjobb ideje ellen. Sok bonyolult mozgási mechanizmus van bepakolva, valahol gyorsítani, valahol lassítani kell, hogy minden klappoljon. Meglepő, de a pálya fejleszti a mozgási képességeket, nem is kicsit. Itt lehet mesterien elsajátítani a starfinget is. Ha valaki „Skill surf” pályákat keres, akkor érdemes azt is beletenni a keresésbe, hogy ’Tier 1’, ezek a legkönnyebbek és itt lehet belejönni a dologba.
Az itt megszerzett tudás simán használható a rangsorolt meccsekre, a mozgással meg lehet nyerni az 1v1 es fegyverpárbajokat és segít jobban koordinálni a lövést is. De erre még jobb a „Surf arena”. Ez a név megint magáért beszél. Szörfölés közben megy a csata. A pályák nem olyan bonyolultak, mint a „Skill surf” esetében, de itt használni kell a strafe (oldalazó mozgás) tudást a megfelelő célzás érdekében. Egyszerre kell szörfölni és lőni, ami azért nem túl egyszerű. Ja, és itt is van ranglista, amit meg lehet mászni. Ha valaki szörfölés közben megtanul lőni, az tuti, hogy normális környezetben is betalál. Egyvalamire mondjuk figyelni kell, az egérérzékenységet nem szabad átállítani. Ha megváltozik az érzékenység, az egésznek nem lesz értelme. Sőt, nem csak, hogy értelme nem lesz, de rossz reflexek maradhatnak a játékosokban és ez tuti nem segít, amikor csinálni kell egy ’clutch’ húzást.
KZ
A „Kreedz climb” egy iszonyatosan idegesítő játékmód, de ennek megvan az oka. Ez a map is a mozgást fejleszti. Vannak olyan pályák, pl. ’Mirage’, ahol van pár olyan stratégiai pont, ahova fel kell ugrani és erősen kell használni a strafinget. Ha pedig egy játékos el tudja érni ezeket a pontokat, akkor az nagyon előnyös lehet. Ha valaki most kezdd neki ennek a módnak, az elején nagyon nehéz lesz. De csak idő kell a megszokásnak és utána már poén az egész. Vannak olyan pályák, amiket ha valaki egy ültő helyében akar végig tolni, az órákig tart. Ez nagyon soknak tűnik, de amíg a különböző ugrásokat próbálgatja a játékos, folyamatosan javul a mozgási képessége és valószínűleg észre sem veszi. Egy idő után hozzá lehet szokni a pályához és akkor kezdd el javulni a pályaidő is.
Ha valaki KZ pályát keres, akkor érdemes az elején a ’Beginner’ vagy a ’Tier 1’ jelzésűekkel kezdeni. Ez az elején meg fogja könnyíteni az életüket. Lehet egyből a durvábbakkal kezdeni, de ennek minden bizonnyal az lesz az eredménye, hogy felidegesíti magát rajta az ember és inkább abbahagyja.
1v1
Egy nagyon nyugodt és lazító pálya, ahol a játékos lazulhat, miközben jönnek a fejlövések. Az 1v1 pályákat nem kell bemutatni. Ezen a pályán meg lehet tanulni célozni, és el lehet sajátítani a pre-aim-et, amivel kb. megjósoljuk, hol lesz az ellenfél és már előre oda koncentrálunk. Vannak olyan pályák, amik a hivatalos Valve pályákon alapulnak. Persze a használható fegyverek is változnak pályáról-pályára. A mapok nagy részében van shop, ahol meg lehet választani, hogy mivel akar menni a játékos. Lehet menni rifle 1v1-et, pistol 1v1-et vagy AWP 1v1-et. Ez pedig annyit jelent, hogy szinte minden fegyverrel lehet gyakorolni a párbajokat. Ez hosszú távon javítja a pontosságot, hiszen csak akkor nyer valaki ha jobban céloz az ellenfelénél, akár trükkös szögekből. A KZ és a Surf előnyt adhat ezen a pályán, mert az ott tanultakkal meg lehet próbálni kitérni.
Aim Deathmatch
Ez megint egy célzást segítő pálya. Valamennyire a DM és az 1v1 módok kombinációja ez a pálya. A különböző pályák általában baromi hosszúak és halálpontos célzásra van szükség. Itt ismét meg lehet választani, hogy milyen típusú fegyverrel menjen a harc. Azt mondjuk figyelembe kell venni, hogy csak a típust lehet megadni, szóval lehetnek különbségek fegyver erőben és így nem mindig lesz teljesen fair a felállás. De csak a játékoson múlik, hogy mit akar gyakorolni. Az itt játszott meccsek megint a célzást javítják és ez a rendes meccseken nagy segítség lehet. Itt megint előjön a pre-aim, amiről már fentebb írtunk.
Szerverek keresése
A fenn említett pályák különböző szervereken vannak, ha valaki meg akarja keresni őket, akkor itt tegye: 'Play' -> 'Browse community servers'. Itt meg lehet találni az összes aktív szervert. A bal alsó sarokban szűrni lehet, így könnyebben meg lehet találni mindent. Ha a játékos tudja, hogy a különböző módot melyik pályán játsszák, akkor az alapján is tud keresni. Például ha valaki „Surf” pályát keres, akkor csak be kell írnia a keresőbe és máris jönnek a találatok.
Tanulság
Ahhoz, hogy valaki megtanuljon játszani, nem biztos, hogy végtelen órákat kell grindolnia. A tanulási élmény lehet változatos és vicces is egyben.
Ti szoktatok ilyen pályákon gyakorolni?