A hőtérkép szinte teljesen lecserélhetné a demózást és nagyon sok időt spórolna az elemzéseknél.
Még 2010-ben Thorin beszélgetett egy sort a podcastjairól is ismert Lurppis-szal, aki akkor még profiként játszott, hogy a hőtérkép hogyan forradalmasíthatná a védekezést.
De mi is az a CS:GO hőtérkép?
Először is, a hőtérképek arról szólnak, hogy a különböző input értékek a pályán hol és milyen gyakorisággal fordulnak elő. Ez a Counter-Strike esetében annyit tesz, hogy megmutathatná azokat a pontokat, ahol a játékosok meghaltak, honnan lőtt le egy játékos egy másikat, honnan dobtak el egy gránátot vagy akár csak a pálya azon részét, ahol a játékosok a legtöbb időt töltötték. A szervezetek, de az egyéni játékosok is hasznot húznának ebből a funkcióból. A csapatok órákat töltenek el demók átnézésével és elemzésével, amelyekből értékes információkat nyernek ki: hogy miért haltak mag egy szituációban, vagy egy másikban mit csináltak jól. Az ebből származó adatok felgyorsítják egy-egy játékos fejlődését. Tudni fogják, hogy melyik az a kockázat, amit érdemes még bevállalni, hogy melyek azok a pontok a pályán, amit érdemes kihasználni. Ugyanakkor a demó elemzésnek van egy óriási hátulütője: piszok sok időt vesz igénybe.
Heat maps are an infinitely more effective way of getting 90% of the info in 5% of the time. https://t.co/VLKpUth05G
— lurppis (@lurppis_) 2016. augusztus 15.
És itt jöhetne a képbe a hőtérkép, ahol minden előbb említett elemzési pont könnyen elérhető. Az adatoktól függően a hőtérképek mindent valószerűen be tudnak mutatni. Itt pedig már pluszba bejön az is, hogy nem csak a saját csapatról lehetne információt nyerni, hanem a vetélytársakról is. A Valve már anno lefejlesztette a hőtérképeket vizuális visszajelzést gyanánt (szigorúan fejlesztési célok miatt), nem telne sokba összekötni ezt a bajnokságokkal. De inkább nem teszik.
A demók a játékot egy ember szemszögéből mutatják be, de a hőtérképek a teljes csapat aktivitást ábrázolják, amivel többszáz óra elemzést lehetne megspórolni. A tradicionális sportok, mint a foci vagy a kosárlabda, már ezer éve használnak egy nagyon hasonló rendszert. A csapatok folyamatosan gyűjtik az információt arról, hogy egy-egy játékos honnan eredményes. A játékosoknak csak rá kell pillantaniuk az eredményekre és máris tudják, honnan érdemes támadniuk. Ha pedig az adatok rendelkezésre állnának, akkor a Counter-Strike játékosok is megtehetnék mindezt. Minden profi szokásokat alakíthatna ki az alapján, hogy hol a legeredményesebb és az információk alapján a pályák több pontja válhatna potenciális halálcsapdává.
Persze nem csak a Valve próbálkozik ilyennel. Ott van például a StatsHelix, ami azért jött létre, hogy a CSGO Lounge-nak valós idejű játékos pozíciókat adjon és megmutassa, hol van aktív füst és villanó gránát. Viszont a Lounge közben "lehúzta a rolót", így az elemző cég az adataival profi szervezetekhez fordulhatna. A magasabb szintű játékelemzés pedig minőségibb játékot eredményezne.
Szerintetek beválna egy ilyen újítás a CS:GO-ban?