A vártnál is több pénzt generál az esport. De pontosan mennyit?

A vártnál is több pénzt generál az esport. De pontosan mennyit?

„A kiadók a vártnál többet fektettek be és sokkal több helyre kerültek eladásra a közvetítési jogok, mivel nagyobb volt a kereslet.”

A Newzoo újra elvégezte a számításait a 2016-os év esport bevételeit illetően. Ezek szerint az év elején előrejelezett 463 millió dollár helyett immáron 493 millió dollár lesz az iparág teljes forgalma 2016-ban, ami majdnem 7%-os differencia. Ha az előrejelzés igaznak bizonyul, akkor tavalyhoz képest az esport bevételek 51 százalékkal növekednek majd. A megnövekedett pénzforgalmat az elemző cég a következőkkel magyarázta:

„A kiadók a vártnál többet fektettek be, és sokkal több helyre kerültek eladásra a közvetítési jogok, mivel nagyobb volt a kereslet.”

Az előrejelzések alapján 2019-re az esportok pénzforgalma át fogja szakítani a lélektani 1 milliárd dolláros határt és ebben az összegben még nincsenek benne az esport-fogadások, mert az már egy másik ’iparág’ másfajta ’dinamikával’. Ian Smith az esportok Integritási Bizottság feje is ugyanezen a véleményen van: az esport-fogadások bevételei a következő években iszonyatosan megnőnek majd, ez pedig sajnos a korrupció ígéretét is magában hordozza.

Érdemes szót ejteni a bevételek eloszlásáról: Észak-Amerikából jön a pénzek 36 százaléka, Kína és Dél-Korea 22 százalékkal járul hozzá a bevételekhez, a maradék 42 százalékon pedig a világ többi országa "osztozik".

2014-hez képest két és félszeresére nőttek a bevételek

Ezzel együtt a Newzoo úgy gondolja, hogy a kiadók és a befektetők részvétele le fog lassulni, de jelenleg a közönség többet akar, és amíg a kínálat nem találkozik a kereslettel, addig a fejlődés rohamléptékű marad. A bevételek egy meghatározó százaléka a különböző hirdetőktől érkezett, és itt most reklámokról, szponzori szerződésekről és médiajogokról van szó. A különböző márkák a bevételek mintegy 71%-át termelték. Ez több mint 350 millió dollárt jelent. A többi bevétel jegyeladásokból és ajándéktárgyakkal való kereskedésből tevődik össze.

A legnagyobb növekedési potenciál még mindig a szponzorációban, a hirdetésekben és a médiajogokban van. Hogy ezt a potenciált a kiadók ki tudják használni, a Newzoo szerint a következőket kell tenniük:

„Sokkal több lehetőséget kell teremteni a szponzorációra, hirdetési felületeket kell létrehozniuk és a bevételeket meg kell osztaniuk a versenyszervezőkkel és a versenyző csapatokkal.”

Ez az ötlet nagyjából ugyanaz, ami az elmúlt héten elhangzott a Riot Games és a League of Legends csapattulajdonosok közötti adok-kapok során. Ha ez a fajta elkötelezettség megjelenik az esportban, akkor már tényleg csak egy pici lépés fogja elválasztani ezt a világot a tradicionális sportok világától.

Tetszett a cikk? Akkor kövess minket Facebook-on!

Kövess Minket!



Üzlet - Az univerzális villáskulcs a szerszámosládák kincse

Gondolt már arra, milyen sokoldalúan használható az állítható villáskulcs a hétköznapokban? Ez az eszköz, bár elsőre talán egyszerűnek tűnik, elengedhetetlen része a háztartások és a műhelyek szerszámkészletének.

Üzlet - Mikor van szükség a vastaglazúr használatára?

Sokan előszeretettel döntenek a fa alapanyag mellett, amikor az otthonuk felújításáról, átalakításáról van szó. Ez pedig nem is meglepő azt tekintve, hogy mennyire esztétikus, meleg és természetes hatású. Ugyanakkor van egy fontos dolog, amit mindenképp szem előtt kell tartanunk.

Közvetítések