A Hearthstone-ban is aktív profi pókerjátékost arról kérdezték, mit gondol a véletlen szerepéről.
A Hearthstone jelenlegi legfelkapottabb témája jelenleg egyértelműen Yogg-Saron, ami nem véletlen, hiszen egyre több ismert játékos hangoztatja, hogy nem feltétlenül van helye a kompetitív közegben. A problémáról, illetve arról, hogy miért is gondolják így, mi is írtunk már nemrégiben.
A The Angry Chicken legújabb adásában az ismert pókerest, Daniel Negreanut kérdezték a véletlen szerepéről a Hearthstone-ban, akinek nem csak a póker miatt ismerős ez a játékelem, hiszen maga is aktív Hearthstone játékos. Ő így fogalmazott:
"Ha nincs randomfaktor, ez a játék meghal. Ha olyasvalaki ellen sakkozol, aki jobb nálad, akkor az esetek 100 százalékában veszíteni fogsz. Ez nem szórakoztató. Játszol talán 4-5 meccset, de nem szórakoztató. A randomitásnak a Hearthstone-ban kulcsszerepe van abban, hogy biztosítsa a játék stabilitását és növekedését."
Negreanu a pókerrel is vont párhuzamokat. Ő úgy fogalmazott, hogy mindkét játéknak ugyanaz a lényege, ha a véletlen és a tudás kapcsolatát nézzük: a skillt használod ahhoz, hogy jobb pozícióba kerülj, ezáltal előnyösebb helyzetben leszel, amikor random eseményre kerül sor. Egy pókerverseny végéhez közeledve is növekszik a véletlen szerepe, odáig azonban általában csak a legjobb játékosok jutnak el, mert először stratégiai szinten kell a másik fölé kerekedni.
És hogy mit gondol Negreanu Yogg-Saronról?
"Amikor te vagy a short stack egy pókerasztalnál, és betolsz mindent, mert már nincs semmi más lehetőséged... ez pont az, mint a Yogg-Saron!"
Yogg-Saronnal, mint jelenséggel tehát nincs baja Negreanunak, azzal azonban valamennyire egyetért, hogy lehet gyengíteni kellene magán a lapon. Neki például tetszik az az ötlet, hogy ha Yogg Saron meghal valamelyik effekttől, akkor a képessége is megszakad, nem jön létre a többi kártya.