Üdítő színfoltjai a játékban, mégis rendkívül keveset látunk belőlük!
A Hearthstone világában lapok jönnek és mennek, szinte folyamatosak az új képességek, vagy a játékba egy kis érdekességet csempésző kártyák. Gondoljunk csak Prince Malchezaar vagy Reno Jackson egyedi használatára vagy éppen a frissen felfedezett Discard paklira.
Az innováció mellett azonban sajnos vannak lemorzsolódók is, és itt most nem egy-két lap kirotálására gondolunk, vagy arra, hogy a Priest pakli elég harmatos mostanában. Olyan játékmechanikákra célzunk, amik már a kezdetektől a Hearthstone részét képezik, vagy egykor újdonságnak számítva robbantak be, mostanra azonban teljesen elfelejtették őket.
#1 Charge:
Az egyből támadni képes lények mindig is kedveltek voltak a játékosok körében, talán épp emiatt a népszerűség miatt jön belőlük olyan kevés. Az emberek ugyanis szeretik az OTK, vagyis egy kör alatt ölni képes kombókat, ezekben pedig nagy szerep jut a charge képességnek!
Leeroy Jenkins-t a Rogue lapokkal alkotott halálos kombója miatt annó nerfelni is kellett, aztán az Emperor mellett kiférő PO + Faceless változat pörgött, de mostanában is látni néhány aggro deckben. A Bluegill Warrior és az Old Murk-Eye charge képessége az Anyfin kombó miatt vált fontossá, de a warrior által bemutatott Worgen OTK-hoz is szükséges a gyorsaság, melyet a fantáziadús Charge nevű spell hoz el nekünk.
A Blizzard óvatosságát mi sem mutatja jobban, mint hogy a Grand Tournamentben jött ki legutóbb Charge-os kártya, vagyis lassan annyira kikiopik a képesség a játékból, hogy Standard formátumon csupán a Basic és Classic lapokra támaszkodhatunk majd.
#2 Combo:
Bár az Old Gods-ban és a Grand Tournamentben is jelent meg ilyen képességgel rendelkező lap, egyikük se alkotott maradandót, még arénában is ritka vendégek, nem hogy versenyen! Pedig az alapkészletben szereplő kártyák közül remek merítést találunk, ha a Combo képességre gondolunk, az SI:7 Agent, az Eviscerate és Edwin is kötelező darabok, szinte minden Rogue pakliba, és a mostanra már kirotáló Tinker's Oilra is biztosan sokan emlékeznek még!
A képesség sorsa nagyban hasonlít a Charge-hoz, ám óriási különbség, hogy egy kasztspecifikus játékelemről beszélünk. Használatukhoz előre kell tervezni, önmagukban ugyanis alig tudnak valamit ezek a lapok. Ahogy a Druid kap "Choose One" mechanikájú, jól használható lapokat, úgy a Rogue-nak is kijárna néhány használható Combo-s kártya, hiszen ez az egyedi, játékot színesítő elem vétek lenne, ha eltűnne a metából.
#3 Inspire:
Az Inspire megérkezése üde színfolt volt a már megszokott képességek tengerében, rengeteg kártya be is játszotta magát a versenypaklikba! A Savage Combatant Rank #1-ig menetelt legutóbb, a Thunder Bluff Valiant a ladder egyik legnépszerűbb paklija, a Midrange Shaman építőköve, és akkor a Nexus-Champion Saraad típusú Legendary-król még nem is beszéltünk.
A képességet a Grand Tournament kiegészítőnek köszönhetjük, új lap azonban azóta sem érkezett. Sajnos elképzelhető, hogy csupán egynyári kaland volt, és ha kirotál a Standardből, elbúcsúzunk tőle a versenyeken. Pedig a képességben hatalmas potenciál rejtőzik, a hero power használatát kicsit előtérbe helyezi a homályból, önmagukban közepes kártyákból brutális értéket képes előhozni.
A designer csapat szándékai sajnos egyelőre azt mutatják, a három említett képesség nem sok jóra számíthat a következő kiegészítőkben sem. Pedig a folyamatos új képességek mellett nem szabadna elfeledni a jól működő és főleg a népszerű játékelemeket sem a játékban!