A mostani nerfek előtt 21 lapot gyengített már a Blizzard a játékban. Megnéztük, hogy mennyi élte túl közülük a beavatkozást.
Már nagyban készülnek a játékosok a legutóbbi nerfek bevezetésére, és folyamatosan zajlanak a találgatások annak kapcsán, hogy mely lapok maradnak játszhatóak, és melyek nem. Nem ez az első ilyen alkalom: a Blizzard számos lapmódosítást eszközölt már az évek során. Ezeket gyűjtöttük most össze nektek egy csokorba, leginkább olyan céllal, hogy megnézzük, milyen arányban maradnak használhatóak a gyengített lapok.
Jöjjön tehát egy kis történelemóra az eddigi nerfekkel!
Ősi legendák
A játék megjelenése előtti alfa, illetve béta fázisban természetesen rengeteg lap máshogy működött még. Volt itt 8 manás Pyroblast, stealth-tel érkező Edwin VanCleef és 5 manás Blizzard is, de ezekkel most nem nagyon fogunk foglalkozni, hiszen ezen tesztidőszak egyik legfontosabb feladata éppen a "kezdeti" balansz helyes beállítása volt.
2014 május
- Unleash the Hounds: 2 manáról 3 manára nőtt a költsége
2014 július
- Eaglehorn Bow: nem a kijátszott, hanem a felfedett Secretek után kap +1 Durability-t
2014 szeptember
- Leeroy Jenkins: 4 manáról 5 manára nőtt a költsége
- Starving Buzzard: 2 manáról 5 manára nőtt a költsége, 2/1-ről 3/2-re nőtt
2014 december
- Flare: 1 manáról 2 manára nőtt a költsége
- Gadgetzan Auctioneer: 5 manáról 6 manára nőtt a költsége
- Soulfire: 0 manáról 1 manára nőtt a költsége
2015 január
- Undertaker: +1/+1 helyett csak +1 sebzést kap a Deathrattle-ös lények kijátszásakor
2015 október
- Warsong Commander: korábban a 3 vagy kevesebb támadású lényeknek Charge-ot adott
2016 áprils
- Ancient of Lore: 2 lap helyett 1 lapot tud húzatni
- Force of Nature: 6 manáról 5 manára csökkent a költsége, a Treantek nem Charge-osak, nem halnak meg
- Keeper of the Grove: 2/4 helyett 2/2 lett
- Ironbeak Owl: 2 manáról 3 manára nőtt a költsége
- Big Game Hunter: 3 manáról 5 manára nőtt a költsége
- Hunter's Mark: 0 manáról 1 manára nőtt a költsége
- Blade Flurry: 2 manáról 4 manára nőtt a költsége és az ellenfelet nem sebzi
- Knife Juggler: 3/2 helyett 2/2 lett
- Leper Gnome: 2/1 helyett 1/1 lett
- Arcane Golem: 4/2 helyett 4/4 lett Charge nélkül
- Molten Giant: 20 manáról 25 manára nőtt a költsége
- Master of Disguise: csak egy körig ad Stealth-et
Jól látható, hogy a "nerf-stratégia" elég sokat változott a Blizzardnál. A játék első évében párhavonta érkeztek kisebb módosítások, 2015 januárja óta azonban - a Warsong Commander nerfjét leszámítva - csak két módosítás volt, akkor azonban 12, illetve most 7 lap is érintett volt.
Ha megnézzük az érintett lapokat, akkor egyértelműen látszik, hogy a Blizzard elsősorban az interakciót kikerülő kártyákat és koncepciókat igyekezett gyengíteni mindig is. Kezdetben a legerősebb charge-os lénynek számító Leeroy Jenkins, illetve az Unleash the Hounds + Starving Buzzard kombó (két lépcsős) gyengítése volt ilyen, majd jött a Gadgetzan Auctioneer a Miracle Rogue fénykorában. Az újabb nerfek közül pedig a Warsong Commander + Grim Patron, illetve a Force of Nature + Savage Roar kombók kinyírása mondható a legfontosabbnak, melyek szintén a Charge-ra építettek.
Összességében azt mondhatjuk, hogy a nerfelt lapoknak nagyjából az egyharmada "éli túl" a gyengítést. A fenti lapok közül az Unleash the Hounds, az Eaglehorn Bow, a Gadgetzan Auctioneer, a Soulfire és a Knife Juggler egyértelműen top versenylapok a mai napig, de Leeroy Jenkins is felbukkan bizonyos deckekben, illetve a Big Game Hunter nagy ritkán még előkerül tech lapként, de őt inkább "félnek" számolnánk már csak. 21-ből 6.5, nagyjából 31 százalék.
A legfontosabb nerf: Undertaker. A Blizzard is elmondta, hogy az Undertakerrel felálló Face Hunter volt a játék történelmének legdominánsabb deckje, és valóban kulcsfontosságú volt, hogy gyengítsék ezt a kártyát, amely teljesen inkorrekt nyitásokat tett lehetővé.
A legjobb nerf: Gadgetzan Auctioneer. Lényegében koncepcióképző lapról van szó, ezeknek pedig mindig érzékeny pont a gyengítése - nem volt ez másképp itt sem. Az idő azonban végül a nerfet igazolta: a Miracle Rogue éppen sokadvirágzását éli, a héten életbe lépő gyengítésekből pedig épp a Rogue jöhet ki a legjobban.
A legrosszabb nerf: Warsong Commander. Értjük, hogy ki akarták nyírni a Grim Patronos kombót, de az elegancia, a következetesség és a logika csíráját sem látjuk ebben a nerfben - lényegében egy gyengébb Raid Leadert csináltak belőle.
A legviccesebb nerf: Abusive Sergeant. Az alfa verzióban még 1/1-es volt, aztán 2/1 lett, most pedig újból "visszaminősítették" szegény őrmestert.
Néhány napon belül meglátjuk, hogy a legutóbbi nerfeknek milyen hatása lesz a metára, igazi következtetéseket azonban csak hosszú távon vonhatunk majd le. Ti mit vártok a változtatásoktól?