Immortals, KT Rolster, Unicorns of Love, Team WE: csapatok, akik még ott lehettek volna a világbajnokságon - ha 20 résztvevője lenne a tornának.
Már hat éve, hogy a League of Legends megkezdte hódítását az esport világában és mára vitathatatlanul a legnépszerűbb játék minden szempontból. Az egész egy NA vs. EU bajnokságnak indult, 100.000 dolláros összedíjazással. Már a legelső közvetítés olyan nézettségi számokat generált, amire mindenki felkapta a fejét, aki kicsit is érintett volt az esport piacon. A növekedés persze azóta lassult.
Az első szezonban 8 csapat volt két csoportban, a második szezonban 12 csapat két csoportban (ebből 4 csapat, akik a csoportkört átugrották), a harmadik szezonban 14 csapat két csoportban (amiből 4 csapat a csoportkör átugrotta), végül a negyedik szezonban 16 csapat négy csoportban. De a negyedik szezon után megállt a növekedés annak ellenére, hogy a ligabajnokságok tovább növekedtek. 10 csapatos lett az NA és EU régió, illetve bejött a Bo2/Bo3 rendszer ide is, egyre jobban fejlődnek az IWC régiók és emellett a játék kompetitív oldala is népszerűbb lett. Jogos tehát a kérdés:
Elférne már 20 csapat a világbajnokságon?
Nézzük meg, hogyan lehetne pl. elosztani a plusz 4 helyet. Erre több opció is van, előnyökkel, hátrányokkal. Az erőviszonyok alapján ez tűnik a legrelevánsabbnak jelenleg:
Az LMS kap egy harmadik helyet
A Tajvani régió legalább olyan jól teljesített, mint a másik négy nagy régió az évek során. Volt itt IEM Katowice elődöntő, korea-verés az MSI-n, fix Top 8 a világbajnokságokon, így a régió - pusztán az eredményei alapján - megérdemelne egy plusz helyet, kvázi ezzel felemelkedve 5. nagy régióként a négy mostani mellé. A leghatékonyabban ezt úgy lehetne megoldani, ha az LCS vagy az LCK lebonyolítási rendszerét átültetnék az LMS-be is (a mostaninál az első helyezett automatikusan megy, a második helyért pedig egy egyenes kieséses ág dönt, ahol az egész évben nyújtott teljesítmény által kapott pontok alapján helyezkednek el a csapatok).
Az IWC kap egy harmadik helyet
Az IWC régiók évről-évre gyorsabban fejlődnek infrastruktúra, a játék megközelítése és a játéktudás szempontjából is, ami érdekes változásokat hozott a szabadkártyás csapatok számára. 2014-ben még csak egy apró, akkor óriásinak számító meglepetés volt, amikor a braliz KaBum! legyőzte az európai bajnok Alliance csapatát. Tavaly a szintén brazil Pain Gaming már két meccset is meg tudott nyerni (A Flash Wolves-t és a CLG-t is legyőzték), aztán jött az idei év, ahol az INTZ mindjárt az első meccsén legyőzte a kínai bajnok EDG-t, de még ennél is nagyobb meglepetést okozott az Albus Nox Luna, akik legyőzték a koreai bajnok ROX Tigers-t, sőt, 4 győzelemmel és 3 vereséggel csoportmásodikként mentek tovább a rájátszásba a vb-k történetében először. Maximálisan megérdemelnék a 3. helyet.
Ezt úgy lehetne megoldani, hogy ha az MSI-ből az IWC csapat továbbjut a rájátszásba, az fix helyet jelentene a világbajnokságon. Így a nyári IWC bajnokság győztese automatikusan kapna meghívást és maguk helyett a második helyezettet küldhetnék az Internation Wildcard selejtezőire. A B verzió pedig, hogy az IWC selejtezőn egy harmadik kiadó helyet is adnának. Így tehát lenne 6 régió, akik 3-3 csapatot küldenének.
Az MSI döntene az utolsó két helyről
A mostani rendszer alapja marad: a 4, rájátszásba kerülő csapat automatikusan első kalapos lesz. Innentől viszont variálni kéne a kalapok elosztási rendszerén. Jelenleg ugye az EU és NA 3. helyezettek 3. kalaposak a 2 szabadkártyás csapattal együtt, míg az LCK és LPL 3. helyezettek 2. kalaposak. Az MSI-on ezt úgy lehetne átalakítani, hogy a két döntős régió 3. helyezettjei lesznek a 2. kalaposak, míg ugyanezen régiók kapnák a +1 helyet is a vb-re, ezzel feltöltve a 20 csapatot, tehát az adott régió 4. helyezett csapatai kerülnének a 3. kalapba. Ebben az esetben a négy helyes régiók a rájátszásból nem egy, hanem két csapatot küldhetnének, az egyiket a második kalapba, a másikat pedig a harmadikba. Aki a létre tetején van, automatikusan bejut, de az utolsó meccsnek is van tétje, mert az határozza meg, hogy a csapat melyik kalapba kerül. Ha a változást már idén bevezették volna, akkor az NA LCS-ből az Immortals, az LCK-ből pedig a KT Rolster is ott lehetett volna a vb-n, de mivel az utolsó meccsen vesztettek, mindketten a harmadik kalapba kerültek volna.
B verzió, hogy az összes régió 4. csapatai között tartanának még egy utolsó tornát és a két döntős mehetne a vb-re, a kalapba besorolásukat pedig szintén az MSI határozná meg. Ez a torna jó lenne pl. arra, hogy teszteljék a metát, meg persze extra gyakorlás a csapatoknak.
Így változnának a csoportok
A harmadik szezonban volt utoljára olyan a vb, hogy a csoportokban 5 csapat volt és a két csoportból 2-2 csapat jutott tovább a már bennlévő négy csapat mellé. Az alap maradna, csak 5 csapatos csoportokkal, ami egyébként több csoportmeccset is eredményezne. Ha ezt lefordítjuk az idei évre, így néztek volna ki a kalapok és a (szimulált) csoportkör:
- Kalap 1: LCK #1; NA LCS #1; LPL #1; LMS #1
- Kalap 2: LCK #2 és #3; NA LCS #2 és #3; EU LCS #1 és #2; LPL #2; LMS #2
- Kalap 3: LCK #4; NA LCS #4; LPL #3; LMS #3; EU LCS #3; IWC #1, #2, #3
A Csoport |
B Csoport |
C Csoport |
D Csoport |
|
Kalap 1: |
TSM |
FW |
EDG |
ROX |
Kalap 2: |
SKT |
CLG |
AHQ |
RNG |
Kalap 2: |
G2 |
SSG |
C9 |
H2K |
Kalap 3: |
DP |
SPY |
KT |
IMT |
Kalap 3: |
M17 |
IM |
ANX |
ITZ |
48 helyett 80 meccs, oké, de ennyi meccset mikor adjanak le?
Egyszerű, egyszerre két meccset kell adni. Az év elején a Riot már meglépte ezt, amikor az NA LCS és az EU LCS keretein belül egyszerre két mérkőzés zajlott, minden nap. Ebben az évben kísérletezett először a Riot az új produkciós formákkal. Volt itt mélyelemzés, kiemelt párbajok és persze stratégiai beszélgetés is. Ez pedig nagyjából annyit jelent, hogy a Riot képes kezelni egyszerre két közvetítő csatornát, ha pedig az LCS esetében ment, akkor ez a Worlds-nél is sikerülne nekik. Ez a megoldás pedig nagyjából félbevágná a szükséges közvetítési időt, és így a mostani közvetítési idő is csökkenne, körülbelül 40 játékórára, ami azért már kezelhető egy 5-8 órás közvetítés során. Ezen kívül pedig az új formátumnak lenne még egy pozitív hatása, a nézőknek lenne lehetőségük választani, hogy mit nézzenek, vagy ha akarják, akkor a MultiTwitch segítségével mindkettőt nézhetnék.
Hogyan változna az egyenes kieséses szakasz?
Minden csoportból hárman mennek tovább és minden csoport első helyezettje egyből a negyeddöntőbe jutna. Így csak a második és harmadik helyen lévőknek kéne Bo5 meccseket játszani azért, hogy előrébb jussanak. Az LCS nézőinek ez a formátum biztos, hogy ismerős lenne, hiszen ez pont ugyanolyan, mint rájátszás a tavaszi illetve nyári bajnokságokban, és már ilyen a harmadik szezon óta. Ez lenne egyébként a bajnokság azon része, ami a mostani formátumhoz képest több időt venne igénybe, mert több mérkőzés lenne a különböző ágakon és ez nagyjából egy héttel meghosszabbítaná az egészet. De ha a szervezők nem akarják elnyújtani a tornát, akkor az elődöntőket és a döntőket egy hétbe lehetne sűríteni, az már más kérdés, hogy nézői szemmel megtérülő-e a sűrű menetrend.
Függetlenül attól, hogy a bajnokság egy héttel tovább tartana, vagy az utolsó hétre zsúfolnák az elődöntőket és a döntőt, ezzel a mezőnnyel már érdemes lenni játszani a harmadik helyért, először az első szezon óta. Ha lenne csata a harmadik helyért, akkor az utolsó héten egy újabb érdekes eseményre kerülhetne sor, ahol megint csak hihetetlenül erős csapatokat láthatnánk megmérkőzni, csak gondoljunk bele, ki ne szeretett volna látni a negyedik szezon végén egy SSB-OMG meccset? Vagy ki ne lett volna kíváncsi egy M5-CLG EU meccsre a második vb-n?
Szerintetek működhetne ez a 20 csapatos rendszer?
Tetszett a cikk? Kövesd az Esport1-et Facebook-on!
Az anyagot a redditen találtuk.