Avagy az örök téma: mekkora szerepet szabad adni a véletlennek a Hearthstone-ban?
A Blizzardot előszeretettel kérdezgetik arról, hogy mi a filozófiájuk a véletlen szerepéről a Hearthstone-ban. Most ismételten ez lesz a téma: a PCGamesN stábja a fejlesztést végző Team 5 egyik fejét, Jason Chayes-t kérdezte az RNG-ről.
"Elégedettek vagyunk a mostani helyzettel. Az, hogy mennyi véletlenszerűséget szeretnénk a játékban olyasvalami, amiről rengeteget beszélünk a csapattal. Sokszor említettük már, hogy a random szerepe nagyon fontos a Hearthstone-ban, mert rengeteg érdekes sztorit szül. Ugyanakkor olyan véletlenszerűség kell, amely nem független a játéktudástól, ez a jó irány."
Utóbbival Chayes egyértelműen a Discover mechanikára utal, ami szerinte is remek átmenet az RNG és a skill között.
"Nyilvánvalóan van benne véletlenszerűség, hiszen nem tudod, mi lesz a három kártya, ami felbukkan. Ugyanakkor gondolkodási lehetőséget ad annak függvényében, hogy mire épít a paklid, milyen kaszttal játszik az ellenfeled és hogyan áll éppen a board."
"Inkább ebbe az irányba próbálunk elmozdulni, a Mean Streets of Gadgetzan egyes lapjai is ezt a vonalat képviselik. Ott van például a Kabal Courier, amiben van valamennyi random, ugyanakkor rá kell jönnöd, melyik a legrugalmasabb választás, melyik nyújtja a legtöbb lehetőséget."
Szó esett a nerfekről is, hiszen az idei évben két balansz patch is jött a játékhoz, egy a Standarddel párhuzamosan, egy pedig október elején.
"Nem mondám, hogy előre meg van határozva, milyen sűrűn nyúlunk bele a játékba - ha szükséges és úgy érezzük, élni fogunk vele, hogy ezáltal biztosítsuk az egészséges játékkörnyezetet. Ez azt jelenti, hogy nem feltétlenül lesznek olyan sűrűn balanszolások, mint idén, de ebben a két esetben nagyon fontos volt, hogy belenyúljunk, mert a meta megkövetelte."
"Olyan soha nem lesz, hogy megszűnnek a balansz patch-ek, hiszen bármennyire is próbáljuk megjósolni, milyen hatással lesznek az új lapok a metára és hiába van egy szupertehetséges tesztelőbrigádunk, óriási a játékosok közössége, elképesztően okos playerekkel, akik olyan dolgokat is megtalálnak, amikre mi egyáltalán nem gondoltunk."
Kíváncsiságképpen megnéztük, hogy a Mean Streets of Gadgetzan eddig bemutatott lapjai közül mennyinél játszik szerepet a véletlen: az eddig ismert 78 lap közül 18-nál van valamiféle random vagy Discover effekt - érzésre mi lehet, hogy többet mondtunk volna. Szerintetek sok vagy elfogadható?