A C'Thun koncepcióhoz nagyon hasonló felépítéssel érkezik a Jadegolem vonal, egyből négy lapot is kaptunk, ami kombózik vele.
A Jade Blossom kiadásánál sokan felkapták a fejüket az új Ramp kártyánál, de adta magát a kérdés, mit tud a Jade Golem?!
Sokan úgy vélték, ha egy tisztességes 2 drophoz méltó statokkal rendelkező lény, akkor már megéri majd játszani ezt a lapot Druid deckbe, mostanra azonban kiderült, a dolog ennél egy kicsit összetettebb.
A Jade Golem ugyanis egy C'Thunhoz hasonlóan folyamatosan növekvő, és a parti alatt erre vonatkozó memóriával rendelkező lény, mely ahogy erősödik, a képe is úgy változik!
Első idézéskor tehát csupán 1/1-es, de ahogy újabb és újabb gólemeket teremtünk, úgy lesznek egyre nagyobbak és nagyobbak! A felső határ 30/30, és ne feledjük, ezek csupán tokenlapok. Vagyis a Jade Golem külön kártyaként nem jelenik meg a játékban, csupán más lapok mellékképességeként kerülhet az asztalra.
És hogy a Blossomon kívül milyen kártyák termelik, erre is választ kaptunk:
A Druid, Rogue és Shaman kasztokhoz fog leginkább kötődni használatuk, hiszen a Trikaszt kártyák közül kettő is erre a mechanikára épít a Jade Lotus vonalon. A common kártya persze még nem váltja meg a világot, de a Legendary már sokkal tetszetősebb azáltal, hogy önmagában egyszerre kettőt teremt.
Ha belegondolunk, mire a 6 manához elérünk, már biztosan raktunk ki legalább egy Jade Golemet adó lapot, így az 5/3-as lény mellé minimum egy 2/2-es gólemet instant kapunk. Aztán, ha trade-elünk Aya-val, máris asztalon egy 3/3-as lap, vagyis 6-ért 10/8-as stattal számolhatunk két kör alatt.
Természetesen, ha már a Druidnak van kasztspecifikus Jade Golem lapja, akkor a Rogue és a Shaman se maradhat le, a kettő közül talán előbbi lesz hasznosabb. Kettőért kettőt lőni jobb üzletnek tűnik, főleg úgy, ha a Combo rész is bekapcsol, de a mélyebb elemzést meghagyom Sajvz terepének!