Több tíz millióan játszanak a League of Legends-szel. Ahány ember, annyi játékos, lássuk együttesen mit hoztak össze idén.
Lassan elérkezünk a 2016-os év végéhez. Ahogy ez ilyenkor lenni szokott, hajlamosak vagyunk visszaemlékezni és kicsit átgondolni, kiértékelni az évet. Tekintsünk hát vissza pár összesített fun fact erejéig és hogy miről is szólt a 6. szezon.
Kezdjük egyből pozíciókra lebontva a legnagyobb győzelmi aránnyal rendelkező hősökkel. Ha valaki követi a profi ligákat, feltűnhet neki, hogy nem éppen az ott jellemző meta választások csücsülnek a winrate trónon.A következő bagázs nem a legsikeresebb győzelmek terén, ettől függetlenül őket választottátok a leggyakrabban. Itt azért már jóval jellemzőbb hősök találhatóak. A Yasuo mainek most bizonyára örülnek, Lee Sin végig egy meghatározó választás volt szinte egész évben, Lux esetlegesen az új kinézete miatt lett ilyen favorit, Ezreal és Thresh pedig alapvetően biztonságos alsó ösvényt képeztek.
A következő 3 hős pedig végre felemelkedhetett idén, választási arányukban nekik volt a legnagyobb növekedésük.
Rögtön első helyen található Zyra, akinek nagyon kedvezett az alsó ösvényen tapasztalt metaváltozás, na meg a rework. A távolsági sebző támogatóké most a világ és hát ki az akit még nem tüntetett el egy kombó alatt a "support" Zyra? Nem véletlenül láthattuk rengeteget a profik közt is, növényeinek folyamatos zónázási potenciálja, eszméletlen sebzése és persze rengeteg CC-je egy roppant félelmetes támogatóvá teszik őt.Második helyen Aphromoo kedvence, Bard áll. Eleinte maximum játékosspecifikus választásként fért bele egy-egy kompozícióba, aztán valahogy megtanultak vele játszani az emberek. Szintén rengeteg sebzéssel rendelkezik az ösvényen, mozgékonysága páratlan a térképen és ultijával nagy távolságokról tudja elősegíteni, vagy éppen hátráltatni csapatát. Míg tavaly a 18. legjátszottabb támogató volt, idén felkúszott a 4. helyre.
Harmadik helyünkön az elveszett lelkek pásztora érkezik, azaz Yorick. Az átdolgozása után az egyik legkevesebbet játszott hős hirtelen kilencszer gyakrabban fordult elő meccseken. A felső ösvényen igazi splitpush terrorrá nőtte ki magát teremtményeivel és meglepő sebzésmértékével, ami sokakat meglepett mind a régi, mind pedig az új Yorickban.
KR>EU>NA? régiós különbségek
Minden egyes régió más. Más hősökkel, másképpen és más tárgyakkal, valamint stílussal játszanak az emberek, így több helyi meta alakulhatott ki idén is. Ezeknek köszönhetően minden régiónak megvan a maga fűszerezése, játékon kívül és belül. Nézzünk is meg párat ezek közül.
EUNE, a Katarina mainek földje
A mi régiónkban bármelyik meccsen, ahol szerepelt Katarina 1,29 % eséllyel szerzett pentakillt. Mindezek mellett nálunk volt a legtöbb átlagos Katarina pentakill, éljenek a resetek. A legnagyobb kelet-európai rendezvény, ahol a legtöbb EUNE játékos futhatott össze a bukaresti East European Comic Con volt.
EUW - Brolafia, röpködjenek a balták
Hol máshol lenne a legnagyobb átlagosan kiosztott sebzése Olafnak, ha nem azon a szerveren, ahol a skandináv országok is játszanak. Baltahajítási képességüknek köszönhetően 19279 sebzést osztottak ki átlagosan meccsenként, ami nem rossz egy tanktól. Az Egyesült Királyságban tartották az idei legnagyobb cosplay versenyt, melynek 15000 Ł összedíjazása volt és persze rengeteg ismert játékos biztosította a szórakozást showmeccsekkel.
RU - a síró nemzet
Amumu itt rendelkezik a legnagyobb átlagos gyilkossággal meccsenként. 5,6 gyilkosságával 0,5-el vezeti a mezőnyt minden más régió előtt, talán ezért is olyan nagy a győzelmi aránya. Ne feledkezzünk meg az ANX-ről sem, akik innen érkeztek a Világbajnokságra, meglepetést meglepetés hátára halmozva.
LA - S - nem vagy éhes?
Dél-Amerikában tudnak élni és enni is. Több mint 11 millió gyilkosság született idén Cho'Gathnak hála, Nom Nom Nom Nom Nom.
Kína - ne majomkodjunk annyit kérem
Nagyon megy a majomkodás Kínában, míg a világ többi részén Wukong csak a 60. legválasztottabb hős, itt a 14., micsoda véletlen, hogy pont a majom éve is van náluk. Talán egy fokkal fontosabb, hogy volt egy MSI rendezvény is idén Shanghaiban, ahol az SKT T1 a CLG-vel döntőzött a címért, előbbi ismét felülkerekedett a mezőnyön.
KR - Farmsimulator 2016
Talán nem nagy meglepetés, de a legjobb farmszám világszinten itt található, 139 meccsenként. Mért nem vagyunk meglepődve ezen?
Taiwan - Vision is power
Ebben a régióban figyelnek oda leginkább a rálátásra, meccsenként 12,67 őrszemet helyeznek ki.
Profik kontra amatőrök
Mindenki tudja, hogy a profik nem véletlenül profik, a világ legjobbjaihoz hasonlítottuk az átlagot.
Nézzük először a halálokat:Talán meglepő, de Bjergsen kevesebbszer halt, mint Faker, azonban mindketten messze a világátlag alatt vannak.
Sokan szidják a midesüket, hogy azért hal meg, mert nem őrszemezik. Lássuk mit mutatnak a számok.Az ábra szerint Bjergsen kevesebb őrszemmel is biztonságban tudja tartani magát. Faker majdnem kétszer annyi wardot rak le mint az átlag játékos. Sok sikert a meglepetésszerű rajtaütésben!
Gyilkosságok. Hányszor ölik meg ellenfelüket ezek a játékosok. A következő ábra kicsit csalóka lehet, de ez is csak azt támasztja alá amit sokan mondanak, a gyilkosság nem minden, nem azzal nyered meg a játékot. Profi szinten sokkal kevesebbszer hibáznak a játékosok, így érthető, hogy e tekintetben miért vezet az világátlag.A következő ábra megmutatja, hogy miért tudnak mindig előrébb járni az átlagnál a profik. LCS-en is sokszor megfigyelhető, hogy egyes játékosok "lefarmolják az órát". Mi sajnos nagyon el vagyunk maradva ettől.
Pár teljesen random és indokolatlan tény az idei évről, Teemonak idén se volt jó éve.
Rengeteg minden történt idén a League of Legends világában. Beújítottunk egy négylövetűt köszönhetően Jhinnek, majd felavatták a legújabb LoL szervert, ezúttal Japánban. Csillagokat romboltunk amerre csak láttunk Aurelion Sollal, elvakultunk az új Taric csillogásától. Frissült a térkép, beköltöztek az új sárkányok, valamint az átdolgozott mágusok az Idézők szurdokába, majd megtanultunk szárazföldön is szörfözni Taliyahnak köszönhetően. Búcsút vettünk az 1 v 3 Ryze-tól, cserébe üdvözölhettük a "mindenhol ott vagyok" Ryze-t. Csobbantunk egyet az új medencés buli kinézetekkel, mielőtt komolyra fordult a szó a Project hősök visszatérésével. Megtanultunk lovagolni, vagy pontosabban Skaarlagolni Klednek hála, majd felbujtottuk a nyugodalmas lelkeket is Yorick jóvoltából. A sok tevékenységtől jól meg is éheztünk, de szerencsére pék Pantheon, hentes Olaf és a haverjaik főztek ránk rendesen. Még egy szülinapra is meghívtak minket, hisz idén lett 10 éves a Riot Games. Megtanultuk megszelidíteni a dzsungelt szörnyeit, Ivern törte e téren az utat előre, majd a Csillagőrzők is megérkeztek, ha esetleg valami balul sülne el. Teemo végre vállalta igaz létét és egy jó nagy sátánná változott. Ha mindez még nem lett volna elég, tartottunk egy röpke egy hónapos világbajnokságot, amit ezúttal is az SKT T1 nyert, immáron harmadszorra.
Az egész világon 1,97 millió jelentkező közül egyetlen egy ember tudta megjósolni hibátlanul az idei VB eredményét, LOKOMOTIF BARIŞ gratulálunk!
Ha érdekel, hogy idén mit sikerült alkotni éves szinten, az itt található linken ezt megtehetitek, sajnos egyelőre csak angolul.
Nektek hogy telt ez az év? Mik voltak a legemlékezetesebb pillanatok számotokra?