A Rocket League-et már nem lehet félvállról venni, 25 millió játékossal már ott van a legjobbak között!
A Rocket League nem az az esport, amitől hangos lenne a Reddit, a Twitch-en nem követik nap mint nap több tízezrek és úgy általában nem igazán veszik komolyan. Miért is tennék, hiszen a játék alapkoncepciója annyi, hogy játékautókkal kell egy hatalmas labdát az ellenfél kapujába terelni. Egyszerű nem?
Mégis, ha hozzátesszük, hogy van benn turbó boost, fel lehet robbantani a másikat vagy a levegőben lehet zsonglőrködni a labdával, akkor rá lehet jönni, hogy az egész iszonyatosan poén és a játékmenet hihetetlenül élvezhető. Erre pedig egész sokan ráéreztek, mert a készítők nemrég bejelentették, hogy a játékosbázis nemrég 25 millióra nőtt, ezzel a Rocket League már az olyan nagy játékok között tudhatja magát, mint az Overwatch vagy a Hearthstone.
2017-ben jön az igazán nagy durranás?
A játék fiatal, hiszen 2015-ben adták ki, de rohamosan fejlődik. Az első év jó volt bevezetőnek, de az első komolyabb áttörést 2016 hozta el. Nyáron megrendezték az RLCS (Rocket Leage Championship Series) első szezonját és a csapatok egy 75.000 dolláros nyereményalapért versengtek Hollywood-ban. A játékosok tudása pedig egészen hihetetlen volt, olyan profi megmozdulásokat lehetett látni, amiről sokan azt se tudták, hogy meg lehet csinálni. A sikeres első szezon után pedig a Psyonix bejelentette, hogy lesz folytatás.
A nézettség és a növekvő játékosszám miatt persze az esport csapatok is felfigyeltek az új hullámra és a második szezonban a Kings of Urban az NRG, az Exodus az Orbit, míg az I Buy Power a G2 színeiben versenyzett tovább. Az új nyereményalap 250.000 dollár lett, a készítők pedig húztak egy váratlant és azt mondták, az új sorozatra bárki jelentkezhet. Ez pedig olaj volt a tűzre, 6000 csapat regisztrált a versenyre, azaz 18.000-en gondolták azt, hogy van keresnivalójuk a legjobb pilóták között.
A Psyonix pedig nem hátrált ki, végigcsinálták a teljes selejtezőt ennyi csapattal és végül 8-8 csapat kezdett a profi körben mind Észak-Amerikában, mind Európában. A Season 2 fináléjában, az amszterdami rendezvényen a közvetítés profi volt, az inkább indie cégnek számító Psyonix úgy tűnik, elvégezte a házi feladatát és egy nagyszerű versenyt hozott össze. Az élmény élőben a helyszínen és a képernyők előtt is szórakoztató volt.
Mi van és mi kell még?
Úgy tűnik, az RLCS-t nem lehet lelőni, a készítők már hivatalosan is bejelentették, hogy nem állnak le vele. Pár hónapja behozták a CS:GO-ban már bejáratott ládadrop rendszert a játékba, viszont a ládákból befolyó bevétel egy része egyenesen az RLCS nyereményalapjába megy. Ilyet is láttunk már de ez egy olyan példa, amit érdemes követni. Tavasszal pedig Európában indul a Gfinity kupa, ami bár kisebb lesz mint az RLCS, de azért érdemes lesz rá figyelni. Ahhoz, hogy az igazi áttörés meglegyen és a hatalmasok is felfigyeljenek, minimum egy millió dolláros verseny kéne, de ez a ládadropokból viszonylag gyorsan összejöhet.