Ebben az évben az online kártyajátékok 1 millárd dollár környékén termeltek bevételt, jövőre talán ez még több lesz.
A gyűjtögetős kártyajátékok piaca nem új keletű dolog és az utóbbi évtizedekben egy hűséges rajongóbázis épült fel köréjük. Egy olyan bázis, ami pár évvel ezelőtt boldogan üdvözölte, amikor ezek a játékok a számítógépekre költöztek, így pedig virtuálisan is elkezdhették gyűjteni a kártyákat és persze a párbajokban is megmutathatták a tudásukat.
Az egyik nagy úttörője ennek a műfajnak a Hearthstone volt, ami dacára annak, hogy ingyenesen játszható, mégis elég durva bevételt generál a Blizzard-nak. A 2016-os évben a Superdataresearch kimutatásai alapján, a játékosok 395 millió dollárt fizettek azért, hogy paklikat vegyenek, hogy arénázzanak, vagy akár elmenjenek kalandozni. Ezzel a bevétellel a HS, a piac bevételének 61%-át adta. Mögötte a második helyen a Shadowverse végzett a maga 100 millió dollárjával, ami egy hihetetlen jó eredmény, figyelembe véve, hogy csak az év közepén adták ki. Érdekes adat még, hogy a világon egy átlagos játékos havonta 34,22 dollárt költ az ilyen játékokra.
Az előrejelzések szerint pedig nincs megállás, megint csak a Superdata elemzése szerint 2017-ben a piac 1.4 milliárd dollár bevételt hoz majd. A kérdés csupán az, hogy a Hearthstone még mindig ott marad a falka élén, vagy jön valami új, ami letaszítja a trónjáról? Az biztos, hogy ha valaki sikerekre vágyik, akkor annak az esport piacra is be kell törnie.