A 80.000-es Madárfészekbe viszi a Riot az idei LoL vb döntőjét

A 80.000-es Madárfészekbe viszi a Riot az idei LoL vb döntőjét

Nem csak a helyszíni nézőszám, a csapatok száma is nő idén, alapjaiban forgatták fel az eddigi struktúrát!

Megszokhattuk már, hogy minden egyes League of Legends világbajnokság megpróbálja felülmúlni az előzőt és valami újat, meg persze nagyobbat mutasson, ezzel is jelezve a játék és az esport fejlődését évről-évre. Nos, az idei év talán minden eddiginél komolyabb (és már régóta szükséges) változást hoz a nemzetközi LoL viadalok tekintetében! Ekkora számbeli növekedést utoljára az első és a második szezon között láttunk, előbbit a Fnatic nyerte egy kis teremben az egyik DreamHack-en, amit kb. 100 ember nézett, míg utóbbit a Taipei Assassins és ezt már rendes stadionban tartották több ezer ember előtt.

Hello Kína

Ezen felbuzdulva, a világbajnokságok történetében először, idén Kínába viszi a Riot Games az év legnézettebb esport versenyét, ami talán nem meglepő annak fényében, hogy a cég a kínai Tencent tulajdona. Eddig csak MSI volt Kínában, éppen itt volt már az ideje egy világbajnokságnak is, ha pedig már lúd, legyen kövér: a már megszokott vb turné vége ezúttal a pekingi nemzeti stadionban, ismertebb nevén Madárfészekben lesz. Ennek a stadionnak a kapacitása a 2008-as nyári olimpiai játékok alatt 91.000 ember volt, de amúgy 80.000-n bármikor le tudnak ülni.

Csak összehasonlításképp, az eddigi legnagyobb helyszíni adás Koreában volt a döntő alatt, ahol kb. 40.000 ember izgulta végig Samsung Galaxy White és a Star Horn Royal Club összecsapását, amit végül az SSW nyert 3-1-re. Ezt duplázhatja most a Riot, sőt, idén szakítanak az elmúlt két évben látott zárt stadion hagyománnyal is és ahogy Szöulban, így most is a szabad ég alatt lesz a finálé.

16 -> 24 csapat

Nem ez az egyetlen dolog, ami változik idén, mivel a formátumban is rengeteg újítás lesz. Összesen 24 csapat fog részt venni a megmérettetésen mind a 13 hivatalos LoL régióból. Ez persze azt jelenti, hogy több mérkőzést is kell majd lejátszani, így a csoportköröket (group stage) egy úgynevezett play-in format fogja megelőzni. 

A 13 régióból 12-nek kell majd megküzdenie a Play-In formatban, Korea, mint a legdominánsabb régió az utóbbi években, automatikusan a csoportkörökben fog kezdeni. A többi 12 régió pedig a fenti ábra alapján fogja felverekedni magát a csoportkörökbe. A következő négy nagy térség (EU, NA, CN és LMS) 3. helyezettjei, valamint a kisebb régiók első helyezettjei adják a play-in stage 12 csapatát. Sorsolással fog kiderülni a négy csoport, amikből 2-2 gárda jut tovább. Ők egymással küzdenek meg a group-stage-be jutásért. Ez 4 csapatot jelent a play-in formatból, 1 csapatot a legjobb MSI helyezést elérő IWC csapatból (egyébként az International WildCard mint fogalom, innentől megszűnik), a maradék 11-et pedig Korea 3 csapata és a nagyobb régiók első és második helyezettjei adják, innentől pedig az eddig megszokott 16 csapatos csoportkörök kezdődnek majd.

Ahogy a tavalyi évben, úgy idén is számítani fog majd a sorsolásban az idei MSI helyezés a régiók között, mivel nem mindegy, kit hányadik körben sorsolnak majd. A VB díjazásáról egyelőre még semmit sem tudni, elvégre még csak február van.

Nagyon hiányzott már a bővítés, kíváncsian várjuk, mennyire válik majd be az új struktúra. Az MSI rendszere is totál átalakult, arról hamarosan külön cikkben számolunk be. Vajon az SKT negyedszerre is hazaviszi a kupát, vagy lesz egy másik csapat aki lenyomja végre őket?

TETSZETT? KÖVESD AZ ESPORT1-ET FACEBOOK-ON!

Kövess Minket!



Közvetítések