A csalók elleni harc végeláthatatlannak tűnik. Most még. De úgy tűnik a Valve nemsokára változtat a stratégián.
Ha manapság kijön egy online játék, akkor annak szinte biztos, hogy lesz egy kompetitív játékmódja is, ahol a játékosok egymással is vetélkedhetnek és lesz egy ranglétra a pontszámok alapján. Ennek pedig két fontos hozománya van: hogy a játékban óhatatlanul lesznek trollok és persze egy idő után megjelennek a segédprogramok, amikkel csalni lehet. Ilyenek a scriptek, vagy az aimbot és a wallhack például. Persze a készítők a legtöbb esetben megpróbálják felvenni a harcot a csalókkal, de az biztos, hogy a csalók 100 %-át soha nem fogja elérni majd a banhammer. De miért is?
Kezdésnek azért, mert a csalók kiszűrése most nem teljesen automatikus, valamilyen szinten ott van benne az emberi faktor és ebből eredően mindig ott van a tévedés lehetősége. Erre viszont válasz lehetne egy teljesen automatikus felülvizsgálati rendszer, amit nemrég a reddit-en is felvetettek. Hiszen tegyük fel egy spinbot-ot nem túl nehéz felismerni. Szerintem már köztetek is vannak jó páran olyanok, akik élesben is láttak ilyet. Amikor a játékos embertelen gyorsasággal forog és forgás közben sorban osztja a fejeseket. Ez szabad szemmel is látható. Viszont az már nehezebben kivitelezhető, hogy ennek a felismerésére automatikus szűrőt csináljanak. Erről a Valve szóvivője egy fórumbejegyzésben a következőket mondta:
„Először is van egy rossz hírem. Ha most létrehoznánk egy olyan rendszert, amiben teszem azt a spinbotokat akarjuk kiszűrni, akkor egy olyan versenybe kezdenénk a hekkerekkel, amit biztos nem tudnánk megnyerni, hiszen mire mi kiismerjük egy-egy programjukat és rákalibrálnák a mi figyelőszoftverünket, addigra tuti, hogy már más módot találnának a csalásra. De van egy jó hírem is, ha olyan intelligens figyelőrendszert tudunk találni, ami magától tanul és változik, akkor van esélyünk arra, hogy sikeresen szálljunk szembe ezekkel a csalókkal.”
Szóval úgy tűnik, hogy a Valve már tervezi az automatikus rendszert, ami a jövőben remélhetőleg simán és automatikusan kiszűri a csalókat. De az biztos, hogy nem holnap fogják kiadni, mert most még ott tartanak, hogy az egészhez iszonyatosan nagy számítási kapacitás kell. Hiszen naponta majdnem egymillió CS meccs megy le, meccsenként 10 játékossal. Az új rendszernek, a tökéletes működéshez mind a tíz játékos nézőpontjából látnia kell az eseményeket, ami tíz millió demót jelent. Ez pedig egyelőre feldolgozhatatlan mennyiség, de talán a jövőben majd megoldják, tervek úgy tűnik már vannak.